گوناگون

آرسن ونگر: حق "مسی" نبود برنده توپ طلای جهان شود

پارسینه: "آرسن ونگر" که همیشه یکی از تحسین کنندگان مهاجم آرژانتینی بارسا است گفته که امسال بازیکنان بهتری هم از مسی بودند که می‌توانستند برنده توپ طلا شوند.

سرمربی تیم فوتبال آرسنال گفته که "لیونل مسی" از سیاره دیگری است اما حق وی نبود که توپ طلای امسال را برنده شود.

تیم فوتبال بارسلونا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با چهار گلی که "لیونل مسی" وارد دروازه آرسنال کرد از سد این تیم انگلیسی گذشت.

"آرسن ونگر" که همیشه یکی از تحسین کنندگان مهاجم آرژانتینی بارسا است گفته که امسال بازیکنان بهتری هم از مسی بودند که می‌توانستند برنده توپ طلا شوند.

مربی فرانسوی آرسنال در گفتگو با سایت این باشگاه گفت: مسی از سیاره دیگری است. او به راستی بهترین بازیکن جهان است، بهترین بازیکنی که من دیده‌ام اما اعتقاد دارم امسال او برای آنچه به تنهایی انجام داده این جایزه را برده است و این موفقیت‌ها نسبت به آنچه او برای تیمش برده در اولویت قرار گرفته است.

ونگر افزود: او با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشد، با این تیم جام حذفی اسپانیا را نبرد و با تیم ملی آرژانتین هم موفقیتی کسب نکرد. اما به لحاظ انفرادی تردیدی نیست که سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشته است. زدن 91 گل در یک سال از جمله همین موفقیت‌هاست.

وی گفت: مسی به خاطر توانایی‌های فردی به این جایزه دست پیدا کرده حال آنکه خود من طرفدار کارهای گروهی هستم و فکر می‌کنم بازیکنانی مثل ایکر کاسیاس و کریستیانو رونالدو که قهرمان اسپانیا شده اند و به ویژه آندرس اینیستا شایستگی بیشتری برای بردن این جایزه داشتند. اینیستا همیشه شماره دو و یا سه است اما او با اسپانیا قهرمان اروپا شد و بهتر می‌بود که جایزه را به این بازیکن می‌دادند.

ونگر اظهار داشت: من علاقه‌ای به کارهای انفرادی ندارم اما وقتی چنین چیزی اتفاق می افتد این نتیجه موفقیت تیمی ویژه است. اگر شما بهترین بازیکن در تیمی بوده اید که موفق به بردن چیز ویژه‌ای شده، بله، شما باید به این جایزه برسید. به خاطر همین است که رای من اینیستا بوده است.

سرمربی آرسنال با ابراز همدردی با رونالدو که در سایه مسی قرار گرفته، افزود: بعضی وقت ها این حس در مورد رونالدو به شما دست می دهد. اینکه باید آنقدر خوش اقبال باشید که یک بازیکن بهتر، همزمان با شما متولد نشود. دونده‌ای که امروز پس از "یوسین بولت" نفر دوم دوی جهان است خیلی سریع می‌دود و یک دونده فوق‌العاده است. او می‌توانست هر دونده‌ای را در جهان شکست دهد اما از بداقبالی اش بوده که همزمان با بولت به دنیا آمده است.

آرسن ونگر در پایان اظهار داشت: این اتفاق برای رونالدو هم روی داده است. بازیکنی که واقعا خارق‌العاده است. اما به نظر می‌رسد همیشه باید در مورد این جایزه پشت سر مسی قرار بگیرد. بنابراین من با آنها همدردی می کنم چون می دانم این برای این بازیکنان چه معنایی دربردارد. اینکه در این سطح به عنوان برترین بازیکن جهان شناخته شوی، خیلی اهمیت دارد.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد