گوناگون

پیشنهاد رسول خادم برای حذف نشدن کشتی از بازی‌های المپیک

پارسینه: به گفته حوزه مدیریت تیم‌های ملی، امید است اقدامات یادشده بتواند ضمن آگاهی بخشی به تصمیم گیرندگان ذیربط در ارتباط با جایگاه ارزشمند و تاریخی کشتی به عنوان ورزش باستانی در جهان ورزش، از این تصمیم "بازار محور" و "سرمایه گرا" IOC که با اصول و ماهیت واقعی برگزاری رقابتهای المپیک نیز منافات دارد، پیشگیری کند.

رسول خادم مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد اعلام کرد با توجه به اعلام کمیته بین‌المللی المپیک IOC مبنی بر حذف کشتی از بازی‌های المپیک و توجه به جایگاه کشتی به عنوان ورزش ملی ایران و یکی از خواستگاه‌های فنی این رشته در جهان، می‌توان به دو روش زیر وارد عمل شد.

روش اول: انجام مکاتبه رسمی و عاجل با تمامی کشورهای فعال در عرصه رقابتهای کشتی جهان مبنی بر پیگیری عمومی موضوع ابقای مسابقات کشتی در میدان المپیک به طور مستقیم یا از طریق کمیته ملی المپیک کشور ذیربط از IOC.

روش دوم: تدارک گردهمایی مدیران و مسئولان شرکت کننده ده تیم برتر کشتی دنیا در رشته‌های آزاد و فرنگی در رقابتهای جام جهانی به اتفاق نمایندگان فیلا و تصمیم گیری در مورد نحوه پیگیری این موضوع از IOC.

به گفته حوزه مدیریت تیم‌های ملی، امید است اقدامات یادشده بتواند ضمن آگاهی بخشی به تصمیم گیرندگان ذیربط در ارتباط با جایگاه ارزشمند و تاریخی کشتی به عنوان ورزش باستانی در جهان ورزش، از این تصمیم "بازار محور" و "سرمایه گرا" IOC که با اصول و ماهیت واقعی برگزاری رقابتهای المپیک نیز منافات دارد، پیشگیری کند.

مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک در اقدامی غافلگیرکننده رشته کشتی، یکی از کهن‌ترین ورزش‌ها را از المپیک 2020 حذف کردند. این تصمیم در حالی گرفته شد که ورزش ایران اکثر موفقیت‌هایش در المپیک‌های گذشته را در رشته کشتی فرنگی و آزاد کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد