گوناگون

آلمان ۵-۱ اسکاتلند؛ آتش بازی آلمانی ها در بازی افتتاحیه یورو

آلمان 5-1 اسکاتلند؛ آتش بازی آلمانی ها در بازی افتتاحیه یورو

آلمان در نیمه دوم گل پنجم را نیز وارد دروازه اسکاتلند کرد تا پیروزی میزبان پر رنگ تر شود.

به گزارش پارسینه و به نقل از ورزش سه، انتظار فوتبالدوستان بالاخره به پایان می‌رسد و قرار است امشب در بازی افتتاحیه یورو 2024 شاهد تقابل تیم ملی فوتبال آلمان و اسکاتلند باشند.

اولین بازی این رقابت‌ها از ساعت 22:30 به میزبانی ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می‌شود و شاگردان یولیان ناگلزمان به عنوان میزبان رقابت‌ها به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی در نظر گرفته می‌شوند.

آلمان رقبای چندان سرسختی را در دور گروهی پیش رو ندارد و به غیر اسکاتلند باید با مجارستان و سوئیس رو به رو شود. اسکاتلند قبل از شروع یورو در دو بازی دوستانه مقابل جبل الطارق 2-0 برنده شد و مقابل فنلاند با نتیجه 2-2 به تساوی رسید.

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاناتان تاه، یوشوا کیمیش، کای هاورتز، تونی کروس، جمال موسیالا، فلوریان ویرتز، ماکسیمیلیان میتلشتاد، ایلکای گوندوگان، رابرت آندریش

ترکیب اسکاتلند: آنگس گان، آنتونی رالستون، اندی رابرتسون، اسکات مک تامینی، کیه‌ران تیرنی، جان مک‌گین، کارون مک‌گرگور، چِه آدامز، رایان کریستی، جک هندری و رایان پرتئوس

شرح گل ها:

آلمان یک – صفر اسکاتلند: (دقیقه 10: فلوریان ویرتس): بازیکنان آلمان از سمت راست حرکتی را آغاز کردند که پاس در عرض کیمیش به ویرتس رسید و ضربه او از پشت محوطه جریمه پس از واکنش بد انگس گان گلر اسکاتلند، وارد دروازه شد تا نخستین گل جام توسط ستاره لورکوزن به ثمر برسد.

آلمان دو – صفر اسکاتلند: (دقیقه 19: جمال موسیالا): پاس در عمق گوندوغان به کای هاورتس رسید و او پس از یک سر توپ، درون محوطه جریمه به موسیالا پاس داد که شوت محکم این بازیکن به طاق دروازه اسکاتلند چسبید.

لحظات حساس:

دقیقه 1: پاس در عمق رودیگر به ویرتس رسید که ضربه او در موقعیت تک به تک را انگس گان مهار کرد که کمک داور بازی آفساید او را اعلام کرد.

دقیقه 24: پس از خطایی که به روی موسیالا رخ داد، کلمنت تورپین ابتدا اعلام خطای پنالتی کرد اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد که این خطا پشت محوطه جریمه رخ داده که در ادامه نیز ضربه هاورتس را سنگربان اسکاتلند مهار کرد.

دقیقه 31: موسیالا موفق شد دروازه را برای بار سوم باز کند ولی پیش از آن، خطای هند هاورتس اعلام شده بود و گل رد شد.

دقیقه 42: ارسال دقیق کیمیش به روی دروازه با ضربه سر گوندوغان همراه شد که توپ را ابتدا گلر اسکاتلند برگشت داد و در ادامه ضربه مجدد بازیکنان آلمان با برخورد به مدافعان دور شد.

دقیقه 51: شوت رودیگر از پشت محوطه جریمه را سنگربان اسکاتلند به زحمت راهی کرنر کرد.

دقیقه 58: ارسال دیدنی موسیالا به روی دروازه از روی سر هاورتس رد شد و به ویرتس رسید که شوت سر ضرب او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 60: حرکت موسیالا از سمت چپ و ارسال زمینی او توسط گان با پا برگشت داده شد که در ادامه توپ به گوندوغان رسید و شوت او توسط مدافعین برگشت داده شد.

دقیقه 66: ارسال کرنر بازیکنان آلمان توسط مدافعان برگشت داده شد و در ادامه نیز شوت بی دقت ماکسیمیلیان میتلشتاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: نیکلاس فولکروگ موفق شد دروازه اسکاتلند را باز کند ولی به دلیل حضور این بازیکن در شرایط آفساید، این گل رد شد.

دقیقه 83: ضربه نرم و آرام سانه را سنگربان اسکاتلند به راحتی مهار کرد.

در حاشیه:

2043601 ژوزه مورینیو و الکس فرگوسن نیز در استادیوم آلیانس آرنا حضور داشتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. 2043602 جام قهرمانی توسط یورگن کلینزمن به استادیوم آورده شد. 2043603 تصویری از مراسم افتتاحیه یورو 2024 2043604 چفرین و اینفانتینو، روسای یوفا و فیفا نیز بازی را از نزدیک تماشا می کنند.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار