گوناگون

ملکه تکواندوی ایران به مدال نقره المپیک رسید+ فیلم

ملکه تکواندوی ایران به مدال نقره المپیک رسید+ فیلم

کیانی با این مدال به پرافتخارترین بانوی ایرانی در ادوار بازی‌های المپیک تبدیل شده‌ است.

به گزارش پارسینه؛ ناهید کیانی، المپین وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان پس از ۳ برد بی‌نظیر مقابل رقبایی از بلغارستان، تونس و لبنان، در مبارزه نهایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف کیم یوجین، قهرمان آسیا از کره‌جنوبی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت. 

کیانی صبح امروز در مبارزه نخست خود ۲ بر یک برابر کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان صاحب برتری شد. در این مبارزه کیانی راند نخست مبارزه را ۱۰ بر ۷ واگذار کرد، ولی در دو راند بعدی ۶ بر ۵ و ۷ بر ۷( برتری با رأی داوران) پیروز شد و در نهایت ۲ بر یک مبارزه را به سود خود خاتمه داد. وی سپس «شیما تومی» از تونس را نیز ۲ بر یک شکست داد. کیانی در این مبارزه بعد از برتری ۵ بر ۲ در راند نخست، راند دوم را ۳ بر صفر واگذار کرد و در راند پایانی ۳ بر ۲ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده شایسته تکواندو ایران در این مرحله برابر «لاتیتیا اون» از لبنان در دو راند متوالی و با نتایج ۱۰ بر ۳ و ۱۰ بر صفر صاحب برتری شد و به دیدار پایانی صعود کرد. در این وزن «پارک اسکایلر» از کانادا و «کیمیا» ازبلغارستان به نشان برنز دست پیدا کردند.

5113081

تیم ملی تکواندو ایران در گروه بانوان دو نماینده در این دوره از بازی‌ها داشت که موفق به کسب یک مدال طلا توسط ناهید کیانی و یک مدال برنز توسط مبینا نعمت زاه شد.

در روز سوم این مسابقات فردا جمعه تکواندوکاران اوزان ۸۰- کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود که مهران برخورداری نماینده کشورمان می‌باشد.

مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.

حجم ویدیو: 8.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار