گوناگون

کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان: شیران خراسان از آرژانتین هراسی ندارند

کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان: شیران خراسان از آرژانتین هراسی ندارند

تیم ملی فوتسال افغانستان خود را برای حضور در جام جهانی فوتسال آماده می‌کند.

به گزارش پارسینه؛ تیم ملی فوتسال افغانستان  برای اولین‌بار در تاریخ خود در جام جهانی حاضر می‌شود و قصد دارد در همین دوره اول از گروه خود صعود کند.

آخرین باری که افغانستان در مسابقات تحت‌نظر فیفا شرکت کرد المپیک ۱۹۴۸ لندن بود. جایی که در آن تیم ملی سوئد قهرمان مسابقات فوتبال شد. حالا بعد از ۷۵ سال مردم افغانستان شانس این را دارند که بازیکنان تیم ملی خود را در بزرگ‌ترین رقابت فوتسال دنیا تماشا کنند؛ آن هم بازیکنانی که عمدتاً یا در ایران متولد شده‌اند و یا از کودکی به ایران مهاجرت کرده‌اند. شیران خراسان (لقب تیم ملی فوتسال افغانستان) تحت هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود پس از نخستین حضور تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا، توانستند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را به دست بیاورند.

4961183

درحالی‌که کمتر از یک ماه تا آغاز جام جهانی فوتسال باقی‌مانده است، فیفا با مهدی نوروزی، کاپیتان تیم ملی افغانستان مصاحبه‌ای کرد. نوروزی در این مصاحبه گفت:

ما بسیار خوشحال بودیم که توانستیم مردم افغانستان را مفتخر کنیم و لبخند بر لبانشان بیاوریم. مردم افغانستان شایسته این شادی هستند.

نوروزی ادامه داد:

حضور در جام جهانی فوتسال برای مردم افغانستان بسیار مهم است. آن‌ها سال‌هاست که منتظر دیدن تیم خود در جام جهانی هستند و خوشبختانه با کمک سرمربی، بازیکنان و دعاهای مردم توانستیم به این هدف برسیم.

برنامه ویژه‌ای برای آنگولا داریم

سرمربی ما نه‌تنها به هلبر، ستاره آنگولا، بلکه به تمام بازیکنان آن‌ها توجه کرده است. بدون شک ما برنامه ویژه‌ای برای بازی با آنگولا داریم.

نوروزی در خصوص دومین دیدار خود که به مصاف آرژانتین، فینالیست دو دوره جام جهانی می‌روند، گفت:

درست است که آرژانتین تیم بسیار خوبی دارد و یکی از مدعیان قهرمانی این جام جهانی است، اما هیچ تیمی به‌اندازه ما انگیزه ندارد. ما از آرژانتین نمی‌ترسیم و با هدف پیروزی به میدان خواهیم رفت.

هدف اول افغانستان صعود از مرحله گروهی است

هدف اول تیم ملی فوتسال افغانستان صعود از مرحله گروهی است، اما هدف بزرگ‌تر ما قهرمانی در جام جهانی است. هر تیمی که به این جام جهانی راه‌یافته، تیم خوبی است و پیش‌بینی اینکه چه کسی جام را بالای سر خواهد برد دشوار است، اما من واقعاً به شانس افغانستان امیدوارم.

او در خصوص نزدیکی کشور افغانستان به ازبکستان و وجود مهاجرین افغانستانی در این کشور گفت:

 ما همسایه هستیم. بسیاری از هم‌وطنان ما در ازبکستان زندگی می‌کنند. ما انتظار داریم که هواداران زیادی ما را تشویق کنند.

 این صعود تاریخی برای افغانستان نویدبخش روزهای روشن‌تری در عرصه فوتبال است و امیدها را برای آینده‌ای بهتر زنده نگه می‌دارد. 

منبع: طرفداری

ارسال نظر

  • ایران

    افغانی ... خراسان هم نیست چه برسه به شیر خراسان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار