گوناگون

یک تکنولوژی عجیب در تمرینات رئال مادرید +فیلم

یک تکنولوژی عجیب در تمرینات  رئال مادرید +فیلم

باشگاه رئال‌مادرید به تازگی ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد به جای آدم‌ها، ربات‌ها دیوار دفاعی را مقابل ضربات‌ایستگاهی در تمرینات تشکیل می‌دهند.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرورزشی،  باشگاه رئال‌مادرید همچنان نشان می‌دهد که چرا از سایرین یک سر و گردن بالاتر است و به عنوان پیشروترین باشگاه فوتبال جهان شناخته می‌شود.

این باشگاه با اضافه کردن دیواری رباتیک به تمرینات خود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تکنیک‌های ضربه آزاد خود را بهبود بخشند و به آینده تمرینات قدم بگذارند. دیگر روزهای استفاده از آدمک‌های فلزی و ثابت در تمرینات گذشته است؛ این آدمک‌های رباتیک می‌توانند حتی بپرند!

فیلم‌های منتشر شده از زمین تمرینی والدبِباس رئال مادرید نشان می‌دهد که بازیکنان در مقابل یک دیوار رباتیک در حال تمرین شوت آزاد هستند. این دیوار مکانیکی به مربیان اجازه می‌دهد تا ارتفاع هر یک از آدمک‌ها را از طریق یک تبلت و کنترل‌پنل تنظیم کنند.

این ویژگی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که تمرینات خود را با ارتفاع مدافعان مختلفی که قرار است مقابل آن‌ها بازی کنند، تطبیق دهند. برای مثال، پیش از ال کلاسیکو در روز جمعه، ستارگان رئال می‌توانند ضربات خود را از روی مانکنی که ارتفاعی مشابه ژول کونده یا رافینیا دارد، تمرین کنند.

در ویدیویی که دوباره در شبکه‌های اجتماعی رئال مادرید منتشر شده، چند بازیکن از جمله لوکا مودریچ توانستند با موفقیت توپ را به داخل دروازه بفرستند. همچنین ادر میلیتائو نیز توانست با موفقیت از دیواری که شامل پنج آدمک مکانیکی بود، عبور کند.

این کلیپ نشان می‌دهد که این آدمک‌ها با پیراهن رئال مادرید طراحی شده‌اند و با شبیه‌سازی پرش، واکنشی مشابه دیوار انسانی در بازی را به نمایش می‌گذارند.

با وجود این فناوری پیشرفته در پایگاه ۱۰۰ میلیون پوندی باشگاه، دیوار رباتیک هنوز به نتایج مستقیمی در زمین بازی منجر نشده است. در واقع، آخرین باری که رئال مادرید از یک ضربه آزاد مستقیم گل زد، ضربه رودریگو به دروازه سویا در تاریخ ۲۷ مِی ۲۰۲۳ بود.

پاری‌سن‌ژرمن نیز تلاش کرده تا سیستمی مشابه پیاده‌سازی کند، اگرچه از نظر ظاهری به این حد نرسیده است. پی‌اس‌جی تمرینات ضربه آزاد خود را با استفاده از دیواری متشکل از مانکن‌های متحرک انجام می‌دهد که بالا و پایین می‌روند تا ضربات را مسدود کنند.

در همین حال، کیلیان امباپه، بازیکن جدید ضربه‌آزادزن رئال، هرگز از یک ضربه آزاد مستقیم گل نزده است. این بازیکن فرانسوی پس از بازنشستگی تونی کروس فوق‌ستاره آلمانی، به عنوان ایستگاهی‌زن اصلی انتخاب شده.

حجم ویدیو: 3.52M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد