گوناگون

بایدن: منظورم تغییر حکومت در روسیه نبود/ واکنش معنادار سخنگوی پوتین به اظهارات جنجالی بایدن / چین: تحریم‌های روسیه مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید بحران می‌شود

بایدن: منظورم تغییر حکومت در روسیه نبود/ واکنش معنادار سخنگوی پوتین به اظهارات جنجالی بایدن / چین: تحریم‌های روسیه مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید بحران می‌شود

پارسینه: رئیس جمهور اوکراین از آمادگی برای بررسی عمیق اتخاذ وضعیت بی طرف به عنوان یکی از بندهای اصلی مذاکرات با روسیه جهت پایان دادن به نزاع بین دو طرف خبر داد.

به زارش پارسینه، سی و سومین روز جنگ اوکراین با اعلام آمادگی رئیس جمهور اوکراین برای مذاکره درباره اعلام بی طرفی آغاز شد.

مهمترین تحولات سی و سومین روز جنگ اوکراین را در زیر می‌خوانید:

حضور رئیس جمهوری چچن در ماریوپل
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۲۱:۰۲

اسپوتنیک: مقامات چچنی حضور رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در ماریوپل را تایید کردند.

اعلام آمادگی اوکراین برای بی طرفی و عدم الحاق به ناتو

تخصیص ۶۸۲ میلیون دلار در پیش‌نویس بودجه آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۲۱:۰۱

آر تی: پنتاگون تایید کرد در پیش نویس بودجه آمریکا برای سال ۲۰۲۳، ۶۸۲ میلیون دلار برای کمک به اوکراین تخصیص داده شده است.

در همین راستا بنابر گزارش الجزیره بایدن ۷۷۳ میلیارد دلار برای پنتاگون در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ درخواست کرد.

کمیسیون اروپا از دولت‌های عضو اتحادیه خواست تا صدور «پاسپورت طلایی» را متوقف کند
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۲۱:۰۱

کمیسیون اروپا: «برخی از اتباع روسیه یا بلاروس که مشمول تحریم‌ها هستند یا به طور قابل توجهی از جنگ در اوکراین حمایت می‌کنند، ممکن است تابعیت اتحادیه اروپا یا دسترسی ممتاز به این اتحادیه از جمله سفر آزادانه در منطقه شینگن را تحت این طرح‌ها (پاسپورت طلایی) را به دست آورده باشند».

گروه هفت پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نپذیرفت
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۲۰:۱۰

آناتولی گزارش داد گروه هفت (متشکل از آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و ژاپن) پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نپذیرفت.

رئیس دونتسک: بر مناطق مرکزی ماریوپل دست پیدا کردیم
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۹:۴۶

ریانووستی به نقل از رئیس جمهوری دونتسک نوشت: نیروهای روس به مناطق مرکزی شهر ماریوپل دست پیدا کنند.

وزارت دفاع اوکراین: در تلاش برای شکستن محاصره ماریوپل هستیم
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۹:۴۵

وزارت دفاع اوکراین: روسیه قصد دارید شبه جزیزه کریمه را به مناطق استقلال‌طلب متصل کند، نیروهای ما نیز در تلاش برای شکستن محاصره ماریوپل هستند.

مقام اوکراینی مدعی شد نیروهای این کشور کنترل ارپین را بدست گرفتند
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۹:۴۵

شهردار شهر ایرپین ادعا کرد ارتش اوکراین کنترل دوباره این شهر را بدست گرفته و ایرپین که واقع در شمال شرقی کی‌یف است فعلا از دست نیروهای روسی خارج شده است.

ورود سیصد هزار پناهجوی اوکراینی به آلمان
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۹:۴۵

صدر اعظم آلمان از ورود بیش از سیصد هزار پناهجوی اوکراینی به مرزهای آلمان خبر داد.

لاوروف: غرب خواهان نابودی اقتصاد روسیه است
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۹:۴۵

وزیر امور خارجه روسیه: تحریم های غرب می‌خواهد اقتصاد و امنیت روسیه را از بین ببرد و ما این اجازه را نخواهیم داد. غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی همه جانبه علیه روسیه است. غربی‌ها بدون هیچ معیاری، سیاست‌های ضد روسی را دنبال می‌کند و ما از شهروندان روسیه در خارج از کشور محافظت خواهیم کرد. ما شاهد نفرت بی‌سابقه‌ای از روسیه در غرب هستیم و اولویت ما حفاظت از شهروندان خود در خارج از کشور است. پیش نویس قطعنامه دیگری درباره روادید با کشورهای غیردوست وجود دارد. ما به حفظ منافع و حقوق خود در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد

شکایت دوباره زلنسکی از بدعهدی شرکای غربی اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۷

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با مجله اکونومیست: شرکای غربی ما به طور کامل تحریم‌ها را برای جداسازی سیستم بانکی روسیه از سیستم سوئیفت اجرا نکرده‌اند. تحریم نفت و گاز روسیه مورد بحث قرار گرفته اما تاکنون توسط اروپا اجرا نشده است.

افزایش ارزش روبل روسیه در مقابل دلار روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۷

دلار امروز زیر سطح ۹۴ روبل معامله شد و به این ترتیب ارز روسیه بخشی از زیان قبلی خود را جبران کرد. افزایش ارزش روبل در برابر دلار هنگامی اتفاق افتاد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت دستور داد تا پرداخت های صادرات گاز طبیعی از روسیه به اروپا را به جای یورو به روبل انجام دهد.

وزارت خارجه روسیه از اخراج سه دیپلمات اسلواکی خبر داد
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۶

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر اسلواکی در این کشور به مقر وزارت امور خارجه و اعلام اخراج سه دیپلمات اسلواکی از مسکو خبر داده و تایید کرد این سه دیپلمات ۷۲ ساعت فرصت دارند روسیه را ترک کنند.

اخراج دیپلمات‌های روسی از مقدونیه شمالی
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۶

وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی نامه‌ی اخراج پنج دیپلمات روسی را به سفیر روسیه در این کشور تسلیم کرد.

چین: تحریم‌های روسیه مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید بحران می‌شود
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۶

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: تحریم‌ها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بحران‌ها به‌ویژه در انرژی، امنیت غذایی و سایر بخش‌ها می‌شود.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او افزود: تحریم‌های غرب علیه مسکو به تجارت بین چین و روسیه آسیب می‌زند.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست به نگرانی‌های پکن رسیدگی کند و از آسیب رساندن به منافع چین در پی تحریم‌های مسکو خودداری کند. چین اقدامات لازم را برای حفاظت از خود و حفظ منافع خود و حقوق مردمش انجام خواهد داد.

باسورین: ارتش اوکراین به علت کمبود مهمات تسلیم شدن را آغاز کرده است
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۲۵

ادوارد باسورین، نماینده نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک امروز دوشنبه اعلام کرد: مهمات و سلاح طرف اوکراینی تمام شده است.

اظهارات باسورین در مصاحبه اختصاصی با شبکه «روسیه ۲۴» مطرح شد که طی آن وی گفت: «به نظر می‌رسد که مقدار مهمات و تسلیحات اکنون در حال کاهش است و من یک بار گفتم که ذخایر آن‌ها رو به اتمام است».


به گفته وی، عناصر ارتش اوکراین که سلاح‌های خود را زمین گذاشتند اعتراف کردند که مهمات آن‌ها تمام شده و بنابراین تسلیم شدند و این شامل اکثر تیپ‌ها می‌شود.


گفتنی است از ۲۴ فوریه، نیرو‌های مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از منطقه دنباس در جنوب شرقی اوکراین انجام داده اند.

مسکو: مذاکرات با اوکراین تاکنون دستاورد چشمگیری نداشته است
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۸:۰۰

سخنگوی کاخ کرملین گفت مذاکرات روسیه و اوکراین دستاورد چشمگیری نداشته و پس از حضور دو طرف در استانبول، برنامه‌ای برای دیدار روسای‌جمهور دو کشور وجود نخواهد داشت.

واکنش معنادار سخنگوی پوتین به اظهارات جنجالی جو بایدن
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۶:۴۴

سخنگوی پوتین گفت: اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، «هشداردهنده» است و مسکو به نظارت بر چنین اظهاراتی ادامه خواهد داد.

اوکراین مدعی شده که روسیه به دنبال "تقسیم اوکراین" است
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۲:۵۷

«کریلو بودانف»، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین روز یکشنبه اظهار کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قصد دارد وضعیتی شبیه به "کره شمالی و کره جنوبی" را در اوکراین ایجاد کند.

پس از جنگ جهانی دوم، کره به دو قسمت: کره شمالی، تحت حمایت جماهیر شوروی و کره جنوبی، تحت حمایت آمریکا تقسیم شد.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین گفت: اوکراین معتقد است اولویت کنونی پوتین "تصرف شرق و جنوب کشور" است و همچنین "استراتژی ادعایی" شامل ساخت یک گذرگاه زمینی بین شرق و کریمه می‌شود.

به نقل از بی‌بی‌سی، بودانف افزود: پوتین پس از این مرحله، یک خط مرزی را ترسیم می‌کند که موجب جدا شدن آن از بقیه اوکراین شود؛ درست همانطور که خط مرزی بین کره جنوبی و کره شمالی وجود دارد.

به گفته وی "مقاومتی" که سربازان روسی در شهر "شکست‌ناپذیر" ماریوپول با آن مواجه هستند، مانع بزرگی بر سر راه این استراتژی به حساب می‌آید.

ماکرون خواستار "خویشتن‌داری" در گفتار و عمل در بحران اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۰:۵۴

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در شبکه تلویزیونی فرانس ۳ عنوان داشت: من از این نوع عبارات استفاده نمی‌کنم زیرا می‌خواهم به گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ادامه بدهم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ورشو لهستان اظهار کرد: «پوتین دیگر نمی‌تواند در راس قدرت باقی بماند»

این اظهارت جو بایدن و اکنش هایی را به دنبال داشت و پس از آن کاخ سفید اعلام کرد که منظور رئیس جمهور بایدن تغییر "رژیم روسیه" نیست.

ماکرون در مصاحبه خود خاطرنشان کرد: هدف ما این است که جنگ در اوکراین را متوقف کنیم. این هدف با اعلام آتش‌بس و خروج نیروهای روسی از اوکراین به وسیله ساز و کار دیپلماتیک امکان‌پذیر است. اگر این چیزی است که ما می‌خواهیم، بنابراین نباید با گفتار و رفتارمان این درگیری را تشدید کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه اعلام کرد که او در روزهای آتی به دنبال گفت‌وگوهای بیشتر با همتای روسی خود درخصوص مسئله و بحران اوکراین و همچنین خروج مردم از شهر محاصره شده ماریوپول است.

بایدن: منظورم تغییر حکومت در روسیه نبود
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۱۰:۵۴

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اظهاراتش در لهستان به معنای حذف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از قدرت است؛ گفت: «خیر»

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که منظور رئیس جمهور بایدن این است که پوتین دیگر نمی‌تواند قدرت خود را علیه کشورهای همسایه‌اش اعمال کند و تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا درخصوص "قدرت پوتین در روسیه" و یا "تغییر حکومت" صحبت نکرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم اظهار کرد که آمریکا به دنبال "برکناری پوتین" نیست.

روسای جمهور ترکیه و روسیه رایزنی کردند
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۰۹:۲۴

ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان و پوتین در گفتگوی تلفنی شامگاه یکشنبه پیرامون برگزاری دور بعد مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه در استانبول توافق کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی روند این مذاکرات را بررسی کردند و اردوغان به همتای روس خود گفت که ترکیه برای ارائه هرگونه کمک ضروری جهت برقراری آتش بس در اوکراین و بهبود وضعیت انسانی در منطقه آمادگی دارد.

ریاست جمهوری ترکیه در عین حال به زمان دقیق برگزاری مذاکرات بین هیات‌های روسیه و اوکراین در استانبول و موضوعاتی که قرار است بر آن تمرکز شود، اشاره‌ای نکرد.

زلنسکی از آمادگی برای بی‌طرفی اوکراین خبر داد
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۰۹:۲۱

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آمادگی برای بررسی عمیق اتخاذ وضعیت بی طرف به عنوان یکی از بندهای اصلی مذاکرات با روسیه جهت پایان دادن به نزاع بین دو طرف خبر داد.

زلنسکی در مصاحبه با رسانه‌های غیر رسمی روسیه گفت: موضوع بی طرفی اوکراین که یکی از بندهای اصلی مذاکرات با روسیه برای پایان دادن به نزاع را تشکیل می‌دهد به صورت عمیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسپوتنیک: مقامات چچنی حضور رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در ماریوپل را تایید کردند.

اعلام آمادگی اوکراین برای بی طرفی و عدم الحاق به ناتو

آر تی: پنتاگون تایید کرد در پیش نویس بودجه آمریکا برای سال ۲۰۲۳، ۶۸۲ میلیون دلار برای کمک به اوکراین تخصیص داده شده است.

در همین راستا بنابر گزارش الجزیره بایدن ۷۷۳ میلیارد دلار برای پنتاگون در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ درخواست کرد.

کمیسیون اروپا: «برخی از اتباع روسیه یا بلاروس که مشمول تحریم‌ها هستند یا به طور قابل توجهی از جنگ در اوکراین حمایت می‌کنند، ممکن است تابعیت اتحادیه اروپا یا دسترسی ممتاز به این اتحادیه از جمله سفر آزادانه در منطقه شینگن را تحت این طرح‌ها (پاسپورت طلایی) را به دست آورده باشند».

آناتولی گزارش داد گروه هفت (متشکل از آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و ژاپن) پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نپذیرفت.

ریانووستی به نقل از رئیس جمهوری دونتسک نوشت: نیروهای روس به مناطق مرکزی شهر ماریوپل دست پیدا کنند.

وزارت دفاع اوکراین: روسیه قصد دارید شبه جزیزه کریمه را به مناطق استقلال‌طلب متصل کند، نیروهای ما نیز در تلاش برای شکستن محاصره ماریوپل هستند.

شهردار شهر ایرپین ادعا کرد ارتش اوکراین کنترل دوباره این شهر را بدست گرفته و ایرپین که واقع در شمال شرقی کی‌یف است فعلا از دست نیروهای روسی خارج شده است.

صدر اعظم آلمان از ورود بیش از سیصد هزار پناهجوی اوکراینی به مرزهای آلمان خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه: تحریم های غرب می‌خواهد اقتصاد و امنیت روسیه را از بین ببرد و ما این اجازه را نخواهیم داد. غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی همه جانبه علیه روسیه است. غربی‌ها بدون هیچ معیاری، سیاست‌های ضد روسی را دنبال می‌کند و ما از شهروندان روسیه در خارج از کشور محافظت خواهیم کرد. ما شاهد نفرت بی‌سابقه‌ای از روسیه در غرب هستیم و اولویت ما حفاظت از شهروندان خود در خارج از کشور است. پیش نویس قطعنامه دیگری درباره روادید با کشورهای غیردوست وجود دارد. ما به حفظ منافع و حقوق خود در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با مجله اکونومیست: شرکای غربی ما به طور کامل تحریم‌ها را برای جداسازی سیستم بانکی روسیه از سیستم سوئیفت اجرا نکرده‌اند. تحریم نفت و گاز روسیه مورد بحث قرار گرفته اما تاکنون توسط اروپا اجرا نشده است.

دلار امروز زیر سطح ۹۴ روبل معامله شد و به این ترتیب ارز روسیه بخشی از زیان قبلی خود را جبران کرد. افزایش ارزش روبل در برابر دلار هنگامی اتفاق افتاد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت دستور داد تا پرداخت های صادرات گاز طبیعی از روسیه به اروپا را به جای یورو به روبل انجام دهد.

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر اسلواکی در این کشور به مقر وزارت امور خارجه و اعلام اخراج سه دیپلمات اسلواکی از مسکو خبر داده و تایید کرد این سه دیپلمات ۷۲ ساعت فرصت دارند روسیه را ترک کنند.

وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی نامه‌ی اخراج پنج دیپلمات روسی را به سفیر روسیه در این کشور تسلیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: تحریم‌ها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بحران‌ها به‌ویژه در انرژی، امنیت غذایی و سایر بخش‌ها می‌شود.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او افزود: تحریم‌های غرب علیه مسکو به تجارت بین چین و روسیه آسیب می‌زند.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست به نگرانی‌های پکن رسیدگی کند و از آسیب رساندن به منافع چین در پی تحریم‌های مسکو خودداری کند. چین اقدامات لازم را برای حفاظت از خود و حفظ منافع خود و حقوق مردمش انجام خواهد داد.

ادوارد باسورین، نماینده نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک امروز دوشنبه اعلام کرد: مهمات و سلاح طرف اوکراینی تمام شده است.

اظهارات باسورین در مصاحبه اختصاصی با شبکه «روسیه ۲۴» مطرح شد که طی آن وی گفت: «به نظر می‌رسد که مقدار مهمات و تسلیحات اکنون در حال کاهش است و من یک بار گفتم که ذخایر آن‌ها رو به اتمام است».


به گفته وی، عناصر ارتش اوکراین که سلاح‌های خود را زمین گذاشتند اعتراف کردند که مهمات آن‌ها تمام شده و بنابراین تسلیم شدند و این شامل اکثر تیپ‌ها می‌شود.


گفتنی است از ۲۴ فوریه، نیرو‌های مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از منطقه دنباس در جنوب شرقی اوکراین انجام داده اند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت مذاکرات روسیه و اوکراین دستاورد چشمگیری نداشته و پس از حضور دو طرف در استانبول، برنامه‌ای برای دیدار روسای‌جمهور دو کشور وجود نخواهد داشت.

سخنگوی پوتین گفت: اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، «هشداردهنده» است و مسکو به نظارت بر چنین اظهاراتی ادامه خواهد داد.

«کریلو بودانف»، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین روز یکشنبه اظهار کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قصد دارد وضعیتی شبیه به "کره شمالی و کره جنوبی" را در اوکراین ایجاد کند.

پس از جنگ جهانی دوم، کره به دو قسمت: کره شمالی، تحت حمایت جماهیر شوروی و کره جنوبی، تحت حمایت آمریکا تقسیم شد.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین گفت: اوکراین معتقد است اولویت کنونی پوتین "تصرف شرق و جنوب کشور" است و همچنین "استراتژی ادعایی" شامل ساخت یک گذرگاه زمینی بین شرق و کریمه می‌شود.

به نقل از بی‌بی‌سی، بودانف افزود: پوتین پس از این مرحله، یک خط مرزی را ترسیم می‌کند که موجب جدا شدن آن از بقیه اوکراین شود؛ درست همانطور که خط مرزی بین کره جنوبی و کره شمالی وجود دارد.

به گفته وی "مقاومتی" که سربازان روسی در شهر "شکست‌ناپذیر" ماریوپول با آن مواجه هستند، مانع بزرگی بر سر راه این استراتژی به حساب می‌آید.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در شبکه تلویزیونی فرانس ۳ عنوان داشت: من از این نوع عبارات استفاده نمی‌کنم زیرا می‌خواهم به گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ادامه بدهم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ورشو لهستان اظهار کرد: «پوتین دیگر نمی‌تواند در راس قدرت باقی بماند»

این اظهارت جو بایدن و اکنش هایی را به دنبال داشت و پس از آن کاخ سفید اعلام کرد که منظور رئیس جمهور بایدن تغییر "رژیم روسیه" نیست.

ماکرون در مصاحبه خود خاطرنشان کرد: هدف ما این است که جنگ در اوکراین را متوقف کنیم. این هدف با اعلام آتش‌بس و خروج نیروهای روسی از اوکراین به وسیله ساز و کار دیپلماتیک امکان‌پذیر است. اگر این چیزی است که ما می‌خواهیم، بنابراین نباید با گفتار و رفتارمان این درگیری را تشدید کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه اعلام کرد که او در روزهای آتی به دنبال گفت‌وگوهای بیشتر با همتای روسی خود درخصوص مسئله و بحران اوکراین و همچنین خروج مردم از شهر محاصره شده ماریوپول است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اظهاراتش در لهستان به معنای حذف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از قدرت است؛ گفت: «خیر»

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که منظور رئیس جمهور بایدن این است که پوتین دیگر نمی‌تواند قدرت خود را علیه کشورهای همسایه‌اش اعمال کند و تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا درخصوص "قدرت پوتین در روسیه" و یا "تغییر حکومت" صحبت نکرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم اظهار کرد که آمریکا به دنبال "برکناری پوتین" نیست.

ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان و پوتین در گفتگوی تلفنی شامگاه یکشنبه پیرامون برگزاری دور بعد مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه در استانبول توافق کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی روند این مذاکرات را بررسی کردند و اردوغان به همتای روس خود گفت که ترکیه برای ارائه هرگونه کمک ضروری جهت برقراری آتش بس در اوکراین و بهبود وضعیت انسانی در منطقه آمادگی دارد.

ریاست جمهوری ترکیه در عین حال به زمان دقیق برگزاری مذاکرات بین هیات‌های روسیه و اوکراین در استانبول و موضوعاتی که قرار است بر آن تمرکز شود، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آمادگی برای بررسی عمیق اتخاذ وضعیت بی طرف به عنوان یکی از بندهای اصلی مذاکرات با روسیه جهت پایان دادن به نزاع بین دو طرف خبر داد.

زلنسکی در مصاحبه با رسانه‌های غیر رسمی روسیه گفت: موضوع بی طرفی اوکراین که یکی از بندهای اصلی مذاکرات با روسیه برای پایان دادن به نزاع را تشکیل می‌دهد به صورت عمیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد