گوناگون

نگاهی طنازانه به حضور "گذشته" فرهادی در جشنواره کن

پارسینه: ماهنامه "فرهنگ و سینما" در تازه‌ترین شماره خود نگاهی طنز به حضور فیلم سینمایی "گذشته" ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن داشته است.

ماهنامه تخصصی "فرهنگ و سینما" در دویست و سی و سومین شماره خود در بیست و چهارمین سال حضور در دنیای مطبوعات سینمایی بخش‌هایی از مجله را به حضور اصغر فرهادی در جشنواره کن فرانسه اختصاص داده است.

"دو صحنه، دو نگاه" عنوان مطلبی است که نگارنده با بهره‌گیری از قوه تخیل خود جشنواره کن و سرنوشت فیلم اصغر فرهادی در این رویداد فرهنگی و همچنین سرنوشت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را در دو صحنه پیش‌بینی کرده است.

در بخشی از این مطلب چنین آورده است: بد نیست قوه تخیل خودمان را به کار اندازیم، و کمی پیش‌داوری کنیم که ببینیم در روز 26 می مصادف با 5 خرداد که روز اختتامیه جشنواره کن است چه اتفاقی خواهد افتاد؟ البته بهتر است خیلی این روایت ها را جدی نگیرید!

بخش دیگری از این ماهنامه سینمایی به بررسی فیلمسازان مهاجر ایرانی با عنوان "فیلمساز مهاجر و دنیای تازه!" اختصاص دارد. اما از تازه‌ترین بخش‌های این ماهنامه سینمایی "در رهگذر زمان‌های سینمایی" است. در این بخش پرویز صمدی‌مقدم مدیر مسئول این ماهنامه سینمایی که از منتقدان سینما و داستان‌نویسان ادبیات ایران است در حال نوشتن خاطرات خود از سینما است.



صمدی مقدم در بخشی از معرفی این بخش و چرایی بازگو کردن خاطرات خود از سینمای ایران چنین آورده است: من از سینمای آرمانی دهه شصت آمده‌ام و بگذارید بگویم هنوز پایبند به همان سینما هستم بنابراین بسیاری از داوری‌ها، برخوردها و دیدگاه‌های من در داوری و مواجه با افراد و خاصه پدیده‌ها به همان دیدگاه اولیه‌ام برمی‌گردد.

این منتقد سینمایی در این بخش تازه از ماهنامه "فرهنگ و سینما" نخستین یادداشت‌های خود را با مروری بر فیلمسازی بهروز افخمی آغاز کرده است.

گفتگو با بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن "تهران 1500"، گفتگو با سیروس مقدم درباره سریال "پایتخت"، بررسی زندگی و فعالیت سینمایی فریال بهزاد کارگردان سینمای ایران و بررسی دلایل کم‌کاری او به عنوان فیلمساز سینمای کودک از دیگر بخش‌های سینمای ایران مجله است.

در بخش سینمای جهان ادبیات و اقتباس سینمایی به زندگی و آثار جو رایت نگاه شده است. همچنین در بخش دیگری از سینمای جهان زندگی و آثار فرانسیس فورد کاپولا مورد بررسی قرار گرفته است.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد