گوناگون

آخرین اخبار سوریه؛انتقال نیروهای حزب الله به حومه دمشق/قطع جاده بین المللی دمشق- حمص

پارسینه: این در حالی است که درگیری شدید میان نیروهای اسد و مخالفان سوری در منطقه غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

سایت العربیه مدعی شد :منابع نظامی مخالفان سوری روز سه شنبه 15 سپتامبر اعلام کردند، ارتش اسد برای جلوگیری از شکست احتمالی نیروهایش در منطقه غوطه شرقی، در 3 کیلومتری دمشق پایتخت سوریه، شبه نظامیان حزب الله را از استان درعا به اطراف دمشق بویژه منطقه غوطه منتقل کرده است .

این منابع تاکید کردند که نیروهای رژیم اسد تعداد زیادی مهمات و چندین گردان از شبه نظامیان حزب الله لبنان را که در جبهه های دیگر با مخالفان می جنگیدند، به منطقه غوطه شرقی منتقل کردند.

طبق این گزارش دهها تانک از منطقه درعا و دهها خودروی نظامی حامل شبه نظامیان حزب الله و دیگر گروههای مسلح شیعی از منطقه زینب در شام و دیگر مناطق به سوی غوطه شرقی حرکت کردند.

این تحرکات نظامی نیروهای اسد و حزب الله لبنان پس از آن صورت می گیرد، که گروه «جیش الاسلام» ائتلاف متشکل از گروههای مسلح اسلامی برای حمله به مناطق اطراف دمشق بسیج عمومی اعلام کرده است.

این ائتلاف مسلح اسلامی از جوانان سوری که قدرت حمل سلاح را دارند خواسته است که به صفوف «جیش الاسلام» بپیوندند.

این در حالی است که درگیری شدید میان نیروهای اسد و مخالفان سوری در منطقه غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

این در گیری ها زمانی شدت گرفت که مخالفان توانستند سه کیلومتر از جاده بین المللی دمشق- حمص را به کنترل خود درآورند، کاری که باعث قطع شدن جاده ارتباطی پایتخت از ناحیه حرستا شده است.

در همین حال مخالفان سوری روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه با حمله به مواضع ارتش سوریه، مناطق کوهستانی در غوطه را به کنترل خود درآوردند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    العربیه در مورد سوریه تا حالا دروغ زیاد گفته خوهشا از المیادین که اخبارش اغلب راسته خبر بذارید نه العربیه دروغگو

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد