گوناگون

وظیفه ویژه دانشگاهیان برای ارائه سبک زندگی اسلامی به جهان

پارسینه: معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به لزوم احیای تمدن نوین ایران اسلامی و ارائه سبک زندگی اسلامی به جهانیان گفت: دانشگاهیان وظیفه‌ ویژه‌ای برای ارائه سبک زندگی اسلامی دارند.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم در آئین اختتامیه نخستین سوگواره ملی مشکات در دانشگاه خواجه نصیرالدین افزود: کشور ما متعهد شده تا تمدن جدید با سبک زندگی اسلامی را به جهانیان ارائه کند و در این راه معنویت و مرام عاشورایی و حسینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وظیفه الهی انقلاب اسلامی برای احیای تمدن نوین ایران اسلامی گفت: ایران اسلامی متعهد شده یک تمدن جدید با سبک زندگی اسلامی را به جهانیان ارائه کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به شتاب تولید علم، اکتشافات، اختراعات و نگارش مقالات علمی که بر اساس ارزیابی‌های جهانی نشان‌دهنده توانمندی‌ دانشگاهیان است، بیان داشت: بیش از 4 میلیون و 400 هزار دانشجو و یکصد هزار استاد بخشی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و این افراد می‌توانند با عزم راسخ تمدن‌ساز باشند و تمدن نوین و اسلامی را احیا کنند.

خواجه سروری گفت: برگزاری نخستین سوگواره ملی مشکات شروع حرکتی معنوی در دانشگاه‌ها است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان قسمت‌های مختلف شعر آئینی، انیمیشین، فیلمنامه، عکس، پوستر، مقاله و کلیپ، با اهدای تندیس دستان سقای کربلا تقدیر شد و در بخش نشریه هیئت‌های دانشجویی، از دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف، الزهرا و دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی تقدیر شد. همچنین، از سه هیئت برتر دانشجویی از دانشگاه‌های امام صادق(ع)، شهدای گمنام و دانشگاه علم و صنعت نیز تقدیر به عمل آمد.


منبع: فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد