گوناگون

نجات ۶ مامور محکوم به قصاص از اعدام پس از رضایت اولیای دم ۳ مقتول

نجات ۶ مامور محکوم به قصاص از اعدام پس از رضایت اولیای دم ۳ مقتول

شش مامور پلیس سبزوار که در تهران و حین ماموریت با تیراندازی سه نفر را به قتل رسانده بودند با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کردند و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

به گزارش پارسینه و به نقل از اعتمادآنلاین، شش مامور پلیس سبزوار که در تهران و حین ماموریت با تیراندازی سه نفر را به قتل رسانده بودند با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کردند و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

متهمان جهارم آبان سال ۹۴ با توجه به حکم نیابتی که داشتند در اتوبانی در تهران برای دستگیری یک قاتل فراری اقدام کردند که حین تیراندازی باعث مرگ سه نفر شدند.

بر اساس محتویات پرونده، ماموران پلیس شهرستان سبزوار که به دنبال یک قاتل فراری بودند، وقتی پی بردند متهم به تهران فرار کرده با نیابت قضایی راهی تهران شدند. آنها در جاده خاوران خودروی پراید متهم را شناسایی و راه را بر او و سرنشینان خودرو سد کردند اما وقتی با مقاومت آنها روبه‌رو شدند، دست به اسلحه بردند و در یک درگیری مسلحانه متهم فراری به نام فرشید ۲۴ ساله، برادر ۳۰ ساله‌اش فرشاد و یکی از دوستانش به نام عباس ۲۶ ساله، جان باختند.

خانواده مقتولان شکایت کردند و خواستار مجازات ماموران شدند. هرچند هر شش مامور پلیس مدعی بودند که به دلیل تیراندازی مقتولان و تمرد آنها از فرمان پلیس مجبور به شلیک شدند اما دادگاه متهمان را مجرم تشخیص داد و هر شش نفر را به قصاص محکوم کرد.

زمانی که پرونده برای بررسی حکم به دیوانعالی کشور رفت، از سوی قضات دیوان نقص گرفته شد. از آنجا که نقص‌ها مربوط به مرحله تحقیقات بود، پرونده بار دیگر به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

قضات دیوانعالی اعلام کرده بودند نظریه کارشناسی اسلحه، بازسازی صحنه قتل، تحقیق از ماموران و شاکیان باید بررسی و تکمیل شود.

با تکمیل تحقیقات و رفع نقص‌های اعلام‌شده، پرونده بار دیگر با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. یک بار دیگر متهمان پای میز محاکمه رفتند و باز هم به دلیل شلیک تیر مستقیم به قصاص محکوم شدند. رأی صادره در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت، تا اینکه مدتی قبل اولیای دم هر سه مقتول تصمیم گرفتند اعلام گذشت کنند و این بار متهمان به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفتند.

آنها گفتند با توجه به اینکه عمدی در قتل نداشتند درخواست بخشش از دادگاه دارند. در پایان قضات وارد شور شدند و متهمان را با توجه به مدت بازداشت به حبس محکوم کردند و آنها آزاد شدند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد