گوناگون

برادر بنیانگذار کره شمالی درگذشت

برادر بنیانگذار کره شمالی درگذشت

پارسینه: رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) از درگذشت برادر بنیانگذار این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: کیم یونگ-جو، یکی از برادران کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار فقید این کشور درگذشت. کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی روز سه‌شنبه تاج گلی برای عرض تسلیت ارسال کرد.

در این گزارش بدون ذکر جزئیات بیشتر از جمله زمان دقیق فوت کیم یونگ-جو آمده است: کیم یونگ-جو، معاون سابق رئیس کمیته دائمی مجمع عالی خلق کره شمالی بود که مدال کیم ایل-سونگ و مدال کیم جونگ-ایل را دریافت کرده بود.

خبرگزاری KCNA افزود: کیم یونگ-جو فداکارانه برای اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های حزب حاکم تلاش کرد و به تسریع ایجاد و توسعه سوسیالیسم سیستم اجتماعی سبک کره کمک شایانی کرد و سال‌ها در سمت‌های مهم حزب حاکم و دولت خدمت کرد.

کیم یونگ-جو در سال ۱۹۲۰ میلادی متولد شد و پیش از آنکه کیم جونگ-ایل، پسر بنیان‌گذار کره شمالی به عنوان رهبر بعدی این کشور منصوب شود با وی درگیر نزاعی بر سر قدرت بود. کیم جونگ-ایل به دنبال فوت پدرش از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ میلادی بر کره شمالی حکومت کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد