گوناگون

فرق روغن کرچک اصل و تقلبی در چیست؟

فرق روغن کرچک اصل و تقلبی در چیست؟

روغن کرچک به دلیل خواص متعدد و کاربردهای فراوان در صنایع مختلف از جمله روغن‌های پرطرفدار به شمار می‌رود. تشخیص اصل بودن این روغن از نمونه‌های تقلبی بسیار حائز اهمیت است.

اولین دغدغه هر کدام از ما هنگام خرید روغن های گیاهی، اصل بودن آن است و اینکه بتوانیم کیفیت روغن طبیعی را تشخیص دهیم برایمان اهمیت دارد از این رو دانستن ترفندهای تشخیص تفاوت روغن اصل و تقلبی کاربردی خواهد بود. در ادامه این ترفندها را درباره روغن کرچک خواهید خواند؛ روغنی که تشخیص اصل بودنش برای خریدار عادی به راحتی ممکن نیست.

1. غلظت و بافت روغن کرچک

مورد دیگری که باید هنگام تشخیص روغن کرچک اصل به آن توجه کرد، غلظت روغن کرچک است که در صورت اصل بودن باید کمی لزج و چسبناک باشد بطوریکه استفاده از آن به‌تنهایی روی پوست یا مو کمی سخت خواهد بود برای همین معمولا می‌گویند که آن را با روغن دیگری ترکیب کنید.

همچنین برای تشخیص روغن کرچک اصل از تقلبی آن با انگشتان خود روغن را تست کنید. روغن کرچک اصل به طور کامل صاف و بدون هیچ ذرات مایع یا جامدی است، در حالی که روغن‌های کرچک تقلبی ممکن است دارای ذرات ریز و جامدی باشند که لمس آن‌ها به انگشت‌ها قابل تشخیص است.

2. رنگ روغن کرچک

رنگ روغن اولین نکته‌ای است که هنگام خرید روغن کرچک باید به آن توجه کنید. رنگ روغن کرچک اصل و خالص، حدودا تیره و متمایل به سبز کدر است که اگر فیلتر شده و از کیفیت آن کاسته شده باشد، روغنی شفاف خواهد بود که رنگ آن به زرد مات متمایل می‌شود.

3. بوی روغن کرچک

بوی روغن کرچک اصل نزدیک به بوی گیاه کرچک است و چنانچه تولید روغن کرچک با کیفیت در دمای بسیار پایین صورت گیرد بوی تازگی این گیاه حفظ شده و شما میتوانید به راحتی آن را استشمام کنید اما روغن کاملا تصفیه شده کرچک، هیچ بویی ندارد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار