گوناگون

آیا انگور چاق کننده است؟

آیا انگور چاق کننده است؟

ما در این مقاله خواهیم دید که آیا انگور چاق می کند یا لاغر و اینکه روش لاغری یا چاقی با انگور چگونه است؟

به گزارش رکنا، آیا انگور چاق کننده است؟ این سؤالی است که شاید خیلی‌ها، موقع خوردن این میوه تابستانی از خود پرسیده باشند. توجه به چاقی و لاغری قبل و بعد از هر خوراکی، بدون شک می‌تواند عذاب‌آور باشد؛ به‌خصوص برای کسانی که رژیم دارند. خوب است که ابتدا درباره ارز غذایی هر خوراکی اطلاع کسب کنیم و سپس با خیال راحت آن را میل کنیم. درباره انگور، حرف‌ و حدیث فراوان است و اینکه انگور چاق میکند یا لاغر، سؤال خیلی‌ها است. حال ما در این مقاله می‌خواهیم ببینیم آیا انگور چاق کننده است یا موجب لاغری می‌شود؟

ارزش غذایی انگور

بسیاری از خواص انگور به طور مستقیم با ارزش غذایی انگور مرتبط است. به‌عبارت‌دیگر، خواص این میوه خوشمزه را باید مدیون مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن باشیم. آشنایی با مواد مغذی انگور در وهله اول، کمک خواهد کرد راحت‌تر پی به این موضوع ببریم که آیا انگور چاق کننده است یا نه.

در جدول زیر، ارزش غذایی انگور را به طور خلاصه، مشاهده خواهید کرد:

انرژی     ۷۰ کالری

فیبر     ۱ گرم

قند     ۱۵.۵ گرم

کربوهیدرات     ۱۸ گرم

پروتئین     ۰.۷۵ گرم

آب     ۸۰ گرم

چربی     ۰.۱۵ گرم

همان‌طور که ملاحظه کردید، کالری انگور به نسبت بسیاری از میوه‌های دیگر، بسیار اندک است. به‌علاوه، در میوه انگور، خبری از چربی اشباع و یا کلسترول هم نیست. در نهایت، باید این را نیز بدانید که این میوه، منبع خوبی برای تأمین نیاز بدن به منگنز، پتاسیم، مس، ویتامین ث و کا، به‌حساب می‌آید.

خواص انگور برای لاغری

اکنون که از مواد مغذی انگور آگاه هستیم، می‌توانیم بهتر بررسی کنیم که آیا انگور چاق کننده است، یا اینکه برعکس، موجب لاغری خواهد شد. بگذارید بدون مقدمه‌چینی، همین ابتدا به سراغ اصل مطلب برویم و جواب نهایی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا انگور چاق میکند یا لاغر، در جواب باید بگوییم که بستگی دارد! چاق‌کنندگی یا لاغر کنندگی میوه انگور، بیشتر از هر چیز دیگر به مقدار و نوع مصرف شما بستگی دارد. درصورتی‌که به‌اندازه از آن استفاده کنید، انگور می‌تواند خواص لاغری داشته باشد. اما اگر در مصرف آن افراط کنید، کاملاً برعکس، دچار اضافه‌وزن و چاقی خواهید شد.

اکنون تا حدودی می‌دانیم که آیا انگور چاق کننده است یا نه؛ بهترین میزان مصرف انگور برای لاغری در هر روز، حدود ۱ پیمانه یا ۱۰۰ گرم است. بیشتر از این مقدار، می‌تواند نتایج عکس به همراه داشته باشد و موجب چاق شدن شما شود. پس باید این موضوع را حسابی در نظر داشته باشید. به طور مثال، شربت انگور ممکن است به‌جای لاغری، شما را چاق کند.

چرا انگور موجب لاغری می‌شود؟

حال که می‌دانیم که آیا انگور چاق کننده است، بدون شک یک توضیح منطقی نیز باید برای آن ارائه بدهیم و این موضوع را به‌نوعی توجیه کنیم. خوشبختانه خواص لاغری انگور، در علم پزشکی ثابت شده است و مقالات بسیاری برای آن موجود است. این خاصیت مهم انگور را باید مدیون ماده‌ای شیمیایی به اسم رِسوِراتول یا رزوراتول (Resveratrol) باشیم.

تحقیقات به‌خوبی نشان داده‌اند که در انگور رسوراتول وجود دارد. این ماده بیشتر از هر جای دیگر، در پوست انگور وجود دارد. به‌علاوه، گفته می‌شود که در انگور سرخ، میزان این ماده بسیار بیشتر است. این ماده فواید بسیاری دارد و در اصل کلید خاصیت لاغری انگور، همین ماده است.

این ماده، کمک می‌کند که بدن ما، اسیدهای چرب را سریع‌تر و راحت‌تر بسوزاند. علاوه‌برآن، این ماده متابولیسم بدن را نیز افزایش داده و سطح انرژی را به مقدار قابل‌توجهی، بیشتر می‌کند. تمام این موارد در کنار هم باعث شده‌اند که پاسخ به این سؤال که آیا انگور چاق کننده است، کاملاً منفی باشد.

اما علاوه بر رسوراتول، انگور از جهات دیگری نیز موجب لاغری خواهد شد: همان‌طور که در بخش‌های قبلی دیدید، در هر ۱۰۰ گرم انگور، حدود ۸۰ گرم آب وجود دارد. به‌علاوه، مقدار قابل‌توجهی فیبر نیز هست. این دو در کنار هم کمک می‌کنند که مصرف انگور، احساس گرسنگی کاذب شما را کاهش دهید و با افزایش حس سیری، میل شما را به غذا، کمتر کند. به همین دلیل است که همیشه در بحث اینکه چطور انگور چاق میکند یا لاغر، می‌گویند برای لاغری، قبل از غذا و برای چاقی، بعد از غذا انگور را مصرف کنید.

انگور چگونه موجب چاقی می‌شود؟

در ابتدای این مطلب، در جواب اینکه آیا انگور چاق کننده است، گفتیم که بستگی به نوع مصرف شما دارد. اگر می‌خواهید از خواص چاق کننده انگور استفاده کنید، باید روش مصرف آن را تغییر دهید؛ در این امر، زمان مصرف و نوع مصرف دخیل هستند. به طور مثال برای چاق شدن با انگور، توصیه می‌شود که از مویز، شیره یا شربت آن استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید با مصرف میوه تازه انگور چاق شوید، باید آن را بعد از غذا، به‌عنوان یک مکمل مصرف کنید. زمانی که انگور بعد از صرف غذا مصرف شود، می‌تواند خواص چاقی خودش را نشان دهد و در مدت‌زمان یک دوره، موجب افزایش وزن شما شود. اما راه‌حل بهتر برای چاقی به کمک انگور، استفاده از شیره انگور است.

خیلی از افراد می‌پرسند که آیا شیره انگور چاق کننده است؟ ما به این سؤال، پاسخ مثبت می‌دهیم. اگر شیره به‌صورت روزانه و به‌خصوص در کنار «کرم ارده» مصرف شود، می‌تواند موجب چاقی و افزایش وزن شما شود. کالری شیره انگور بسیار بالاست و حتی امروزه، شربت شیره انگور برای چاقی در بازار موجود است؛ شما می‌توانید با خرید و مصرف آن، افزایش وزن را در طول یک دوره، تجربه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله، این موضوع را بررسی کردیم که آیا انگور چاق کننده است یا خیر. در جواب به این سؤال، گفتیم که همه چیز به شیوه مصرف شما بستگی دارد و به‌طورکلی، انگور نه‌تنها چاق‌کننده نیست که می‌تواند موجب لاغری نیز شود اما از طرف دیگر، به این نکته هم اشاره کردیم که اگر انگور را بعد از غذا یا به شکل شربت و شیره مصرف کنید، می‌تواند دارای خواص چاق‌کننده باشد.

سؤالات متداول

آیا انگور چاق کننده است یا خیر؟

انگور به‌طورکلی دارای خواص لاغری، اما می‌تواند در صورت مصرف متفاوت، چاق‌کننده هم باشد.

انگور چطور به لاغر شدن ما کمک می‌کند؟

انگور دارای ماده‌ای به اسم رسوراتول است که مصرف آن، سوخت‌وساز بدن را زیاد می‌کند. البته انگور از جهات دیگر نیز موجب لاغری می‌شود.

انگور از چه طریق موجب افزایش وزن خواهد شد؟

مصرف انگور به شیوه متفاوت، موجب چاقی می‌شود. به طور مثال مصرف آن بعد از غذا، می‌تواند یک مکمل برای چاقی باشد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار