گوناگون

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از درخواست عربستان برای رزمایش دوجانبه+ فیلم

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از درخواست عربستان برای رزمایش دوجانبه+ فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: عربستان درخواست داده در دریای سرخ رزمایش مرکب انجام دهیم.

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ارائه دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری رزمایش‌های مختلف اظهار کرد: عزیزان ما در بندرعباس و هرمزگان در حوزه‌ صنایع دستی پای کار آمدند. حتی شرایطی را مهیا کردیم که آشپزهای آن‌ها غذاهای خود را ارائه کنند و هم عزیزان ما انواع غذاهای ایرانی را طبخ کنند تا از نزدیک با فرهنگ، غذا و صنایع دستی ما آشنا شوند و اجناسی را هم به یادگار برای خانواده‌های خود تهیه کنند.

وی افزود: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای همه آن‌ها عجیب بود، این بود که رزمایش مرکب آیونز ۲۰۲۴ برگزار شد. تصورشان اینگونه بود که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و امکان برگزاری چنین رزمایش بزرگی وجود ندارد.

دریادار ایرانی ادامه داد: شرکت کنندگان از نظم و ترتیب و شیوه ارائه برنامه‌ها شگفت زده بودند و به طور خاص اعلام کردند که اگر می‌دانستند شرایط بدین گونه است با خانواده‌های خود حضور پیدا می‌کردند. البته ما به آن‌ها گفتیم که هر وقت مایل بودند با خانواده‌های خود حضور پیدا کنند و مشکلی از این لحاظ نیست.

وی گفت: به شرکت کنندگان در رزمایش آیونز ۲۰۲۴ گفتیم که آرامش جمهوری اسلامی ایران با روحیه مهمان‌نوازی و هیبت فرمانده معظم کل قوا برقرار است و می‌کنند در کشورمان حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: البته اعضای ناظر حسرت این موضوع را داشتند که کاش شناورهای آن‌ها نیز در رزمایش حضور پیدا می‌کردند. آن‌ها انتظار داشتند که سطح ارتباطات ما ارتقا پیدا کند و اقدامات جمعی این چنینی با محوریت ایران و مشارکت بیشتر اجرا شود تا موجب تقویت هماهنگی، همدلی، همراهی و وحدت شود و به یک ثبات بیشتر در منطقه با توانمندی کشورهای منطقه دست پیدا کنیم.

دریادار ایرانی اظهار کرد: هیئت اعزامی از نیروی دریایی عربستان به علت حضور ما در دریای سرخ درخواست این را دارند که در این منطقه رزمایش مرکب با یکدیگر انجام دهیم. در این راستا، طرفین از یکدیگر برای بازدید از ناوگان و بنادر دعوت کردند.

وی افزود: پیشنهاد مشخص ما که مورد تایید هیأت اعزامی نیروی دریایی عربستان نیز قرار گرفت این بود که یک بخش دوجانبه و یک بخش با مشارکت همه کشورها انجام گیرد. البته منظور از همه کشورها آن دسته از کشورها هستند که تمایل به حضور در رزمایش خواهند داشت.

 

حجم ویدیو: 2.40M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد