گوناگون

وزیر ارشاد نخستین گام را در حوزه‌ی رسانه برداشت

پارسینه: یادداشت تفاهم‌ رسانه‌یی بین جمهوری اسلامی ایران و عمان امضا شد.

در این مراسم که با حضور «عبدالمنعم بن منصور الحسنی» وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان و علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - برگزار شد، جنتی با خوش‌آمدگویی به هیأت فرهنگی عمان، اظهار کرد: وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان به دعوت من، سفر سه روزه‌ای را به ایران داشت که در این سفر، امضای یادداشت تفاهم‌ رسانه‌یی و دیدن برخی مراکز فرهنگی انجام شد.

او ادامه داد: امیدواریم این سفر به گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های رسانه‌یی بین کشور ایران ‌و عمان که از سال‌های پیش وجود داشته است، کمک کند و با توجه به روابط گسترده و حسن همجواری بین این دو کشور، بتوانیم در زمینه‌های اطلاع‌رسانی توافق‌هایی داشته باشیم و گام‌های موثری برداریم. جنتی با بیان این‌که امیدواریم امضای این یادداشت تفاهم نقطه‌ی عطفی در زمینه‌ی همکاری‌های رسانه‌یی بین دو کشور باشد‌، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نیز در ملاقات با وزیر فرهنگ عمان، در سایر بخش‌های فرهنگی، توافق‌های موثری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی جزییات بیشتر این تفاهم‌نامه، گفت: این تفاهم‌نامه در قالب همکاری‌های رادیو‌یی، تلویزیونی،‌ مطبوعاتی و تبادل هیأت‌های خبرنگاری در زمینه‌ی رادیو و تلویزیون طی ملاقاتی که وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان با آقای ضرغامی داشت، توافق‌هایی مبنی بر ضرورت همکاری‌های تلویزیونی بین دو کشور امضا شد. همچنین قرار شد همکاری‌هایی بین صدا و سیمای ایران و صدا و سیمای عمان در زمینه‌های مشترک انجام شود. تأمین فیلم‌ها و سریال‌ها که برای شبکه‌های عمانی قابل استفاده باشند، از دیگر بخش‌های این توافق‌ها است.

او با اشاره به توافق صورت‌گرفته درباره‌ی همکاری ایرنا با خبرگزاری‌های رسمی عمان، بیان کرد: زمینه‌های خبری، بخش دیگری از این یادداشت تفاهم است که قطعا مورد توجه است. به علاوه، همکاری در حوزه‌ی مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیز در این یادداشت تفاهم وجود دارد. همچنین طبق توافق با وزارت اطلاع‌رسانی عمان، امیدواریم این همکاری‌ها را در قالب دید و بازدیدهایی بین اصحاب رسانه و خبرنگاران دو کشور ادامه دهیم.

جنتی در ادامه اظهار کرد: مشارکت عمان در نمایشگاه مطبوعات و سفر برخی هیأت‌های روزنامه‌نگاری ایران و عمان به کشورهای مقابل، از دیگر مواردی است که درباره‌ی آن‌ها صحبت و توافق شد. برگزاری هفته‌های مطبوعاتی برای آشنایی دو کشور با فضای فرهنگی و اطلاع‌رسانی یکدیگر، بخش دیگری از این یادداشت تفاهم است. وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در کشور عمان، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری نیز در این یادداشت تفاهم آورده شده که جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این دوره‌ها در سلطنت عمان اعلام آمادگی کرده است.
در پایان این جلسه، برخی خبرنگاران برای طرح پرسش‌های خود تلاش کردند، اما جنتی بدون هیچ توضیحی رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد