گوناگون

وکیل الدوله های احمدی نژادی از دولت روحانی چه می خواهند؟

وکیل الدوله های احمدی نژادی از دولت روحانی چه می خواهند؟

پارسینه: هنوز از یادها نرفته است که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد عده ای از مجلس هشتمی ها...

پارسینه-گروه سیاسی: هنوز از یادها نرفته است که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد عده ای از مجلس هشتمی ها وکیل الدوله بودند تا وکیل المله.

حتی در ان روزهایی که تابوی سوال از رئیس جمهور شکست و احمدی نژاد به ساحت مجلس توهین کرد ، این وکیل الدوله ها نه تنها از توهین های محمود احمدی نژاد در جایگاه سوال شونده کمترین ناراحتی به خود راه نداده اند بلکه معتقد بودند رئیس جمهور پاسخ سوالات را قاطعانه داده است !



از سوی دیگر این نمایندگان دولت در مجلس مردم! در طول حیات مجلس هشتم هرگز سخنی در انتقاد از رئیس جمهور به زبان نراندند و هرگز از وزاری کابینه احمدی نژاد درباره وضعیت بد اقتصادی ، تورم و گرانی سوالی نکردند!

حالا اما به نظر می رسد عده ای از این وکیل الدوله های دولت قبل در مجلس نهم نیز هنوز از مواضع دولت احمدی نژاد حمایت می کنند چرا که کاملا تغییر موضع دادند و با کوچکترین بهانه وزاری روحانی را به مجلس می خوانند و کارت زرد می دهند!

هنوز 5 ماه هم از ریاست جمهوری روحانی نگذشته که وزاری اقتصاد، علوم و ارشاد وی از مجلس کارت زرد گرفته اند و این در حالی است که وزیر اقتصاد احمدی نژاد حتی با رخ دادن بزرگترین اختلاس کشور هم استیضاح نشد! و هرگز برای نوسانات دائمی نرخ ارز و سکه کارت زرد نگرفت!

حالا نیز این نمایندگان روحانی را تهدید به احضار به مجلس کرده اند.این بار اظهارات اکبر ترکان در یک مصاحبه که گفته: «80 نفر در مجلس هستند كه براي ناكام گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ريزي و طرح ريزي هستند. اين تعداد نماينده مشغول مديريت فضاي مجلس هستند و به‌زعم من هم دارند خوب جلو مي‌روند؛ البته آنها گروهی سياسي هستند و مطابق عقايد خود حركت مي‌كنند و ما بايد این دوسال مجلس را تحمل كنيم.»بهانه ای برای تهدید حسن روحانی شده است.

ساعتی از انتشار این مصاحبه نگذشته بود که دو نماینده اصولگرای مجلس به اظهارات وی واکنش نشان دادند و آنچه ترکان گفته را عاملی برای ایجاد مشکلات بین دولت و مجلس دانستند.

حسین مظفر گفت: بهتر است دولتمردان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند. مجلس قصد کارشکنی نسبت به دولت و عملکرد کابینه یازدهم را ندارد.

وی اضافه کرد: نقطه‌نظرات مطرح شده از سوی وکلای ملت برای اصلاح روند امور مطرح می‌شود که البته این مباحث نگاه قاطبه مجلس است.

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه دولت باید از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال کند، تصریح کرد: دوستان مجلسی هم باید از اقداماتی که دولت را در تنگنا قرار می‌دهد پرهیز کنند.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات ترکان گفت: در صورتی که اظهارات افراطی مشاوران روحانی استمرار داشته باشد، مجلس روحانی را جهت پاسخگویی احضار خواهد کرد.

جواد کریمی قدوسی افزود: مشاوران آقای روحانی نقش‌هایی را در ابعاد مختلف برای دولت تعریف می‌کنند که این اقدامات آنها دولت را در آینده نزدیک با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: برخی رفتارهای رئیس‌جمهور همانند اظهار نظر وی در جمع هنرمندان نیز رفتارهایی کاملا افراطی است و امیدواریم که این رفتارها ادامه پیدا نکند؛ مجلس تلاش می‌کند تا تلاش‌ها را به سمتی سوق دهد که مردم و مصالح کشور است و حرکت در این مسیر را چه از راه تعامل، چه از راه تذکر، چه از راه سوال، چه از طریق استیضاح و چه احضار رئیس‌جمهور به مجلس برای پاسخگویی طی خواهد کرد.

وی گفت: در صورتی که اظهارات افراطی مشاوران روحانی استمرار داشته باشد، مجلس روحانی را جهت پاسخگوی احضار خواهد کرد.

به این ترتیب است که اخلال در کار دولت نوپا با کوهی از مشکلات با احضار مداوم وزرا باعث برهم خوردن تعامل مجلس و دولت نمی شود و نطر شخصی یک معاون رابطه خوب دولت و مجلس را مخدوش می کند!

واقعا معلوم نیست اگر به راستی قصد این عده در مجلس حمایت از مردم است چرا به دولتی ها فرصت اعمال برنامه هایشان را نمی دهند؟!



ارسال نظر

  • یک ایرانی

    البته که طبیعی است وقتی دولت واقعا مردم و قدرتمندی مانند دولت روحانی که تمام مردانش واقعا ژنرال چهارستاره هستند و از میان داناترین و توانمندترین رجال کشور انتخاب شده اند مجلس نشینان از این دست نتوانند آنها را تحمل کنند.
    همون احمدی نژاد برای اینها خوب بود که پشیزی هم برایشان اهمیت قایل نبود و صراحتا هم گفت که مجلس دیگر در راس امور نیست اما اینها جیکشان هم در نیامد!!!! تقصیر دولت روحانی است که از همان ابتدا خواست شانی برای اینها قایل شود اگر از همان آغاز کم محلی کرده و به اصطلاح لیلی به لالای اینها نمی گذاشت...

  • ناشناس

    اینجا میگم جای احمدی نژاد خالی که خیلی خوب با مجلس برخورد میکرد.

  • علي

    انتقاد پذيري هنر است نه احمدي نزاد داشت و نه روحاني

  • پسرک فضول

    مشخص است چه می خواهنند! قدرت از دست رفته اشان را! شما وقتی به دست یک عده بله قربانگوی متعصب قدرت بدهی دیگر نمی توانی آن را از دستانشان به این راحتیها خارج کنی! مخصوصا که گفتگو کردن بلد نباشند!

  • قاصدک

    آقا احساس مسئولیت کشته اینها را.گویا قرار است بلائی که بر سر وزرای خاتمی آوردند بر سر وزرای روحانی هم بیارن .بزار نفس های آخرشان را بکشند مردم هشیار دیگر فریب نخواهند خورد

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد