گوناگون

انتقاد یک نماینده از شیوه توزیع بودجه

پارسینه: یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: نظام توزیع بودجه در کشور ما به سبک قجر است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تربت جام با ابراز تاسف نسبت به وضعیت دریافت بودجه در کشور گفت: سیستم بودجه‌ریزی و بودجه‌نویسی که در سازمان مدیریت وجود دارد قابل پذیرش نیست. برخی وزرا اختیاراتی دارند که این سبب یک روند چانه‌زنی و لابی‌گری می‌شود و هر نماینده‌ای سریعتر به وزارت‌خانه برسد بودجه‌ای را دریافت می‌کند. امیدواریم مجلس دهم به این مسئله رسیدگی کند که تقسیم اعتبارات به گونه‌ای باشد که این چانه‌زنی‌ها، لابی‌گری‌ها و روابط را محدود و ضابطه‌مند نماید.

وی با اعتقاد به وجود مشکل مالی و بودجه‌ای پس از برجام در کشور افزود: زمانی که با مشکل مالی در کشور مواجه هستیم صرفه‌جویی و نظارت باید افزایش پیدا کند. در برخی پروژه‌ها عمداً یا سهواً حیف‌ومیل‌هایی صورت گرفته که باید بررسی شود.

وی با بیان این‌که «هدف از انقلاب محرومیت‌زدایی بود»، تاکید کرد: هدف از این جدول‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای بودجه نیز باید محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه بودجه باشد. نباید این‌طور باشد که یک روستایی از ما درخواست چمن مصنوعی فوتبال داشته باشد و روستای دیگر تقاضای آب شرب کن؛ این عادلانه نیست.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اقتصاد منطقه تربت جام که متکی به کشاورزی و دامپروری است، اظهار کرد: اولویت تخصیص اعتبارات‌مان باید روستاها باشند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد