گوناگون

بنزین گران خواهد شد؟

پارسینه: رويانيان خبربنزین 5 هزار تومانی را تكذيب كرده اما در هر حال احمد توكلي در جلسه علني مجلس هشدار داده بود كه دولت به‌دنبال بنزين 5هزار توماني، گازوئيل 1750توماني، نفت كوره 1000توماني و گاز طبيعي 1100توماني است تا 250ميليارددلار از طريق افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كسب كند.

دولت به دنبال بنزین 5 هزار تومانی است.این نظر اقتصادی های بهارستان نهم بعد از اظهارات تلویزیونی اخیر رئیس جمهور است.بسیاری از کارشناسان نیز می گویند این سخنان سرآغازی است برای افزایش قیمت بنزین .

هر چند رويانيان خبربنزین 5 هزار تومانی را تكذيب كرده اما در هر حال احمد توكلي در جلسه علني مجلس هشدار داده بود كه دولت به‌دنبال بنزين 5هزار توماني، گازوئيل 1750توماني، نفت كوره 1000توماني و گاز طبيعي 1100توماني است تا 250ميليارددلار از طريق افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كسب كند.

درآمدی که دولت به دلیل کسری بودجه و عدم توانایی پرداخت یارانه نقدی به آن نیازمند است.

در حالي كه عصر روز يك‌شنبه وزير نفت با حضور در مجلس با اعضاي كميسيون انرژي درباره قيمت بنزين در بودجه92 تشكيل جلسه داد، رئيس ستاد مديريت و حمل‌ونقل سوخت از حذف سهميه بنزين 400توماني خودروهاي جدید بالاي 1800سي‌سي تا ماه آينده خبر داد تا به نوعی آزاد سازی قیمت بنزین کلید بخورد.

ا ين جدي‌ترين تغيير در وضعيت سهميه‌بندي بنزين پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌هاست كه از سوي ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت و درست پس از دومين سالگرد اجراي اين قانون اعلام شده است و با توجه به سخنان وزیر نفت مبنی بر افزایش قاچاق سوخت و نیاز به افزایش قیمت ها و اظهارات رئیس جمهور مبنی بر افزایش 5 برابری یارانه نقدی که معنای آن آزاد سازی قیمت ها و اجرای فاز دوم هدفمندی است، قیمت بنزین به زودی افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از لزوم افزایش قیمت بنزین و گازوئیل سخن گفته تا احتمال افزایش قیمت بنزین قوت بگیرد.

ارسلان فتحی‌پور درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفته: سال آینده حتماً‌ لازم است قیمت حامل‌های انرژی شامل بنزین و گازوئیل افزایش پیدا کند، چون اگر این کار انجام نشود، به خاطر افزایش مصرف داخلی و افزایش پدیده قاچاق، مجبور خواهیم شد، بنزین و گازوئیل بیشتری وارد کنیم.

وی اضافه کرده: اصلاح قیمت در مورد بنزین و گازوئیل برای سال آینده ضروری به نظر می‌رسد، حال فاز دوم اجرا شود، یا نه، اما برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مصرف، این قیمتها باید اصلاح شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرده: سال آینده قیمت بنزین و گازوئیل باید حداقل 50درصد افزایش پیدا کند که از قاچاق و مصرف بی‌رویه آن جلوگیری شود.تا به این ترتیب به گفته این نماینده حتی اگر دولتی ها کوتاه بیایند و بر اساس قانون مجلس ، فاز دوم هدفمندی را فعلا اجرایی نکنند قیمت بنزین باید حداقل افزایش قیمت دو برابری داشته باشد.

گفتنی است، روز يك‌شنبه وزير نفت از آزاد شدن قيمت بنزين در مناطق مرزي خبر داد و اعلام كرد كه بررسي افزايش قيمت بنزين در حال بررسي است.

با این تفاسیر به نظر می رسد بنزین به زودی گران خواهد شد و این در حالی است که همواره گرانی بنزین ، به دلایل نامعلوم گرانی خدمات و کالاهای اساسی را نیز در پی داشته است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد