گوناگون

دستور ویژه صادر شد/ رسیدگی به کلیپ ضرب و شتم یک شهروند از سوی مأموران انتظامی

دستور ویژه صادر شد/ رسیدگی به کلیپ ضرب و شتم یک شهروند از سوی مأموران انتظامی

پارسینه: مرکز اطلاع رسانی فراجا در پی انتشار کلیپی مبنی ضرب و شتم احدی از سوی مأموران انتظامی اطلاعیه‌ ای را صادر کرد.

به گزارش پارسینه ؛ مرکز اطلاع رسانی فراجا در پی انتشار کلیپی مبنی بر ضرب و شتم احدی از شهروندان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بلافاصله دستور ویژه ای برای بررسی دقیق زمان و مکان وقوع و شناسایی متخلفین در صحنه صادر شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پلیس به هیچ عنوان رفتار خشن و غیرمتعارف را تأیید نمی‌کند و مطمئناً با عوامل متخلف برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

گفتنی است در این ویدئو که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی نیز داشته است، تعدادی از ماموران امنیتی و موتورسوار شهروندی که روی زمین افتاده است را به شدت با باتوم ضرب و شتم می‌کنند، یکی از موتوسواران نیز با موتور روی بدن این شهروند مصدوم می‌رود و در انتها هم به وی شلیک می‌شود.

البته ناگفته نماند که یکی از ماموران نیروی انتظامی در این میان سعی می کند تا مانع ضرب و شتم این شهروند مصدوم و افتاده روی زمین شود که گویا در انجام این کار ناموفق است و ماموران دیگر به مدت چندین دقیقه این جوان را ضرب و شتم می‌کنند. از سرنوشت این فرد نیز اطلاعای در دست نیست.

ارسال نظر

  • ناشناس

    نکته اول ؛ در این فیلم نه پلیس نه مردم مقصرند ، حتی در کشورهای پیشرفته ممکن هست کار پلیس و معترضین به زد و خورد کشیده شود در صحنه های درگیری و تنش معمولا خویشتن داری فراموش می شود و ، بهتر هست که از این بعد به یک میدان و یک پارک خیلی بزرگ‌ را برای اعتراض مردم اختصاص دهیم ، تا شاهد چنین صحنه هایی نباشیم .
    نکته دوم ؛ در استخدام پلیس بازبینی و بازنگری کنیم و حتما پلیس باید آموزش دیده باشد .
    نکته سوم ؛ پلیس باید مستقل باشد ، طبق برنامه هایی که به آن ابلاغ شده ، رفتار کند ، وقتی شهروندی برای مشکلی مراجعه می کند ، فلانی تماس نگیرد ، تهدیدشان کند ، پشت لباس و اسلحه اشان باعث آزار و اذیت شهروندان نشوند .
    نکته چهارم ؛ باید بیرون از مجموعه پلیس ، یک مرجعی باشد که هم بر کار پلیس نظارت کند و یا مردم اگر از عملکرد پلیس شکایتی دارند و یا مشکلی دارند که در مجموعه نیروی انتظامی حل نشده و یا حرفها و صحبتها و حقی از شهروندی سالهاست تضییع شده، این مرجع ، جایی برای حل مشکلات مردم با پلیس باشد . ( منظورم سازمان قضایی نیروهای مسلح نیست )

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد