گوناگون

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با پارسینه:مسئولین اگر نمی توانند حقوق کارگران را افزایش دهند، تورم را کنترل کنند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با پارسینه:مسئولین اگر نمی توانند حقوق کارگران را افزایش دهند، تورم را کنترل کنند

پارسینه: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: حقوق کارگران با گرانی و تورم...

پارسینه: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: حقوق کارگران با گرانی و تورم همخوانی ندارد و مسئولین اگر نمی توانند حقوق کارگران را افزایش دهند تورم را کنترل کنند.

روح الله بیگی نماینده میاندوآب و نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار پارسینه گفت: کارگران موتور محرک جامعه هستند واگر یک روز کار خود را تعطیل کنند آن زمان است که قدر و منزلت کارگر شناخته می شود. اگر کارگر نباشد رشد و پیشرفتی وجود ندارد و چنانچه شاهد شکوفایی در کشور هستیم باید بدانیم که همه را مدیون دستهای پینه بسته کارگران زحمت کش هستیم.

وی ادامه داد: حق کارگران نباید نادیده گرفته شود و باید به صورت مطلوب و به نحو شایسته ادا شود تا کارگران با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم نکنند. رشد تورم با افزایش حقوق کارگران زحمت کش آنچنان که باید و شاید همخوانی و هم گامی ندارد اما به هر حال امیدواریم دولت و مجلس دست به دست هم بدهند و بتوانند حقوق کارگر را افزایش دهند البته بیش از آنکه به فکر افزایش حقوق باشیم باید سعی کنیم جلوی تورم را بگیریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید توجه شود که تورم بیش از این به قشر کارگر و کارمند آسیب وارد نکند و بیش از این آنها را نحیف نکند. در حال حاضر حقوق کارگران با افزایش تورم و گرانی همخوانی ندارد اما به هر حال چاره ای جز این نیست و شاید در توان نبوده که بیش از 30 درصد افزایش دهند. چنانچه نمی توانند حقوق کارگران را افزایش دهند باید به هر حال برای مهار تورم فکر اساسی و راهکار شایسته ای را پیدا کنند.

بیگی در خصوص راهکار حل مشکل تورم در کشور، افزود: فعالان، کارشناسان اقتصادی و مسئولین مطالعات فراوانی را برای کنترل تورم داشتند و در حال حاضر باید این راهکارها را ارائه دهند. راهکارهای مختلفی برای این امر لحاظ شده و در دست پژوهشگران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این راهکار ها اهمیت دادند به تولید ملی است که شعار سال هم بود. شعار سال برای رفع تکلیف نیست بلکه شعار سال براساس رصد های مقام معظم رهبری تعیین می شود. شعار سال برای مهار کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی و حل مشکلات موجود تعیین می شود. لذا یکی از راهکارهای کاهش تورم اهمیت دادن به تولید ملی ، جلوی کاهش ارزش پول ملی را گرفتن و حمایت و گسترش تولیدی ها و کارخانجات است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه آنگونه که باید شعار سال محقق نشد، گفت: متاسفانه ما بیش از آنکه شاهد تحقق شعار حمایت از تولید ملی باشیم شاهد نامهربانی برخی از مسئولین بودیم. برخی از دوستان نامهربانی و به قولی بی تدبیری کردند و نتوانستند آنطور که باید ارزش شعار را در عمل نشان بدهند. در ظاهر هرکسی اعلام می کند که باید از تولید حمایت شود و بنری هم می زند تا خود را ولایت مداری نشان دهد اما "در عمل کار برآید به سخنر انی نیست" و باید در عمل نشان می دادند که در عمل آنطور که باید نشان ندادند.

بیگی با اشاره به تعطیلی برخی کارخانجات در سال جاری، گفت: در حال حاضر شاهد تعطیلی برخی واحدهای شهرک های صنعتی هستیم و 50 - 60 درصد از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی در تعطیلی کامل هستند یا در حالت نیمه تعطیل هستند . میلیارد ها میلیارد در بخش تولیدی تلمبار شده که الان راکد هستند و کارگران نیز از کار بیکار شدند. لذا در سال تولید ملی نه تنها شاهد شکوفایی تولید نبودیم بلکه شاهد بعضا تعطیلی کارخانجات هم بودیم.

وی تاکید کرد: آنچنان که باید و شاید به این شعار اهمیت داده می شد، نشد و برخی از مسئولین محترم بی تدبیری یا نامهربانی کردند.اما باید بدانیم که شعارهای سال که مقام معظم رهبری تعیین می کنند تنها برای یک سال نیست بلکه باید همیشه به کار گرفته شود. این شعارها برای مقطع خاص نیست بلکه همیشه باید مد نظر قرار گیرند و باید مسئولین توجه داشتند باشند که در تحقق شعار مقام معظم رهبری جانانه وارد میدان شویم و شعار را عملی کنیم نه آنکه تنها شعار دهیم.

ارسال نظر

  • حسین

    بله...آنچنان که باید و شاید هیچی نشد!

  • هموطن

    جناب حاج آقا
    افسار اقتصاد از دست مسئولین دولتی خارج شده . لطفا تدبیر اصولی و مؤثر بیندیشید .
    فرضا اگر ماهی 200 هزار تومان هم به حقوق کارگران اضافه شود . به دلیل غده سرطانی اقتصاد ، ماهی 600 هزار تومان تورم به گرده کارگران تحمیل خواهد شد .

  • ناشناس

    برای عکس و مقاله تو سایتها زیباست ولی حرف هیچکس در برابر دولتیان خریدار ندارد

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد