گوناگون

جدال جذاب و نفسگیر پورتو و منچستریونایتد

جدال جذاب و نفسگیر پورتو و منچستریونایتد

مرد هلندی نیمکت منچستریونایتد باید امشب تیمش را در شرایط پیچیده‌ای مقابل پورتو هدایت کند.

به گزارش پارسینه؛ خودش هم خوب می‌داند اوضاع اصلا شبیه کنفرانس‌های خبری و لحن آرام و مطمئنش نیست. فشار لحظه به لحظه روی شغل اریک تن‌هاخ زیاد و زیادتر و  مدعیان ربودن نیمکت منچستریونایتد هم در حال نزدیک شدن هستند.  شیاطین سرخ پس از 2 شکست بدون گل زده و همراه با 3 گل خورده در اولدترافورد اصلا حال و روز خوبی ندارند و این بار دیگر نه مصدومیت، نه مشکلا کارینگتون و نه فرصت کم، هیچ کدامشان عذری پذیرفته برای ادامه روند منفی نتایج تیم سرمربی هلندی نیست. بر اساس شایعات و گزارش‌های خبری اریک تن‌هاخ فقط 2 یا 3 بازی فرصت دارد تا به اوضاع یونایتد دستکم در شیوه بازی درون زمین سر و سامان ببخشد و یکی از آن 2 مسابقه دیدار نه چندان آسان امشب این تیم در برابر پورتو و در خانه این حریف سرسخت پرتغالی خواهد بود. تیمی از منچستر میزبانی می‌کند که در 5 بازی آخرش مقابل این تیم انگلیسی فقط یک شکست داشته و در طول تاریخ هم بارها یقه شیاطین سرخ را گرفته و آنها را ناکام از میدان به بیرون هدایت کرده است. پورتو برخلاف یونایتد با سرمربی جدیدش افق‌های جدیدی را هم ترسیم کرده و با ثبات در نتیجه به سمت روزهای بهتر پیش می‌رود. جدال 2 تیم، یکی از مهم‌ترین بازی‌های امشب لیگ اروپا خواهد بود.

هفته دوم لیگ اروپا

پورتو – منچستریونایتد

ساعت: 22:30 به وقت تهران

ورزشگاه: دراگائو با گنجایش 50.033 نفر

پورتو؛ دوران جدید

اگر چه به سرعت اتفاق نیفتاد اما تیم مطرح پرتغالی یک دگرگونی و تحول بزرگ را پشت سر گذاشت. تغییر تدریجی پورتو در آغاز این فصل بیشتر به چشم آمد؛ وقتی به ترکیب این تیم نگاه کردیم و دیدیم مهدی طارمی، اوانیسلون، اتاویو، ویتینیا، لوییس دیاس، فابیو سیلوا، ادر میلیتائو و خیلی دیگر از بازیکنان، دیگر پیراهن پورتو را نمی‌پوشند. نگاهی به نیمکت این باشگاه و دیدن جای خالی سرجیو کونسیسائو پس از بیشتر از 2500 روز هدایت این تیم مهر و امضای دگرگونی و تحول در این باشگاه را برجسته می‌کند. آنها تغییر کردند و آرام و آرام و به طور فرسایشی به سراغ این دگرگونی رفتند. تا اینجای فصل هم اوضاع بد نبوده و تیم ویتو برونو به جز یک مسابقه در لیگ، همه بازی‌هایش را برده و برای قهرمانی این فصل تلاش می‌کند. نمایش پورتو درون میدان از نظر کیفیت بازی و برنامه تاکتیکی هم امیدوار کننده و البته نسبت به دوران حضور کونسیسائو، جدید و تحلیل نشده است. تیمی متحول، در دوران جدیدش از یونایتد میزبانی خواهد کرد و از آن جایی که در دوران گذشته بارها سابقه ناکام گذاشتن این حریف انگلیسی را دارد، یقینا در این حال و روز نامساعد رقیب به دنبال 3 امتیاز مهم بازی خانگی خواهد بود. پورتو در لیگ اروپای این فصل اما شروع خوبی نداشت و در اولین دیدارش با یک شکست غیر منتظره غافلگیر شد. با این حال این تیم رفته رفته فرم خوبش را به دست آورده و شکست در بازی اول هم به جای یاس، انگیزه‌ای مضاعف برای پیروزی پورتو در دیدار پیش رو خواهد بود. حریف نام و آوازه‌ای به اندازه حدود 3 دهه قدرت‌نمایی در لیگ برتر انگلیس دارد. باید به مصاف منچستریونایتد بروند؛ پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ انگلیس و در مقابل چنین تیمی مهم نیست یونایتد در شرایط ایده‌آل نباشد. اعتماد به نفس پیروزی در برابر شیاطین سرخ در هر شرایطی دلچسب خواهد بود. آنها آماده نیستند؟ بهتر شد، پس راحت‌تر از سدشان عبور می‌کنیم و از این شرایط نامطلوب حریف شکار بزرگ خودمان را بیرون می‌کشیم! نماینده پرتغال در دیدار امشبش مقابل یونایتد فقط در پی پیروزی و کسب 3 امتیاز خواهد بود.

منچستریونایتد؛ در وضعیت هشدار

مرد هلندی نیمکت تا دلش بخواهد می‌تواند از اطمینان خاطر برای تداوم حضور در منچستریونایتد و عدم نگرانی درباره اخراج حرف بزند. کسی او را برای حرف‌هایش مورد بازخواست قرار نخواهد داد. این نتایج هستند که بازخواست از اریک تن‌هاخ را جدی می‌کنند و حرف‌های او را در مورد وضعیت شغلی‌اش بی‌اساس جلوه می‌دهند. حال یونایتد از همه روزهای پس از فرگوسن هم خراب‌تر است. نه دوران مویس، نه با فن‌خال، نه در حضور مورینیو، نه با روی کار آمدن سولسشائر و نه حتی در مدت کوتاه هدایت توسط رالف رانگنیک، منچستری‌ها تا این اندازه از نتیجه گرفتن تیمشان و آینده باشگاه مایوس نبودند. شاگردان تن‌هاخ شاید هر کدامشان به تنهایی ستاره‌هایی برای تیم‌های ملی باشند. بیشتر آنها هم این‌گونه و در این سطح هستند اما زیر نظر مرد هلندی کارایی لازم را ندارند. برونو فرناندس به عنوان رهبر تاکتیکی تیم پرتغال، حتی برای رونالدویی که رقیبش در رختکن هم به شمار می‌رود یک موهبت است و این موضوع را آمار خلق موقعیت و گلزنی و پاس گل برونو تایید می‌کند اما در منچستریونایتد کاری از پیش نمی‌برد. اتفاقا معدود موفقیت‌های این فصل تیم اریک تن‌هاخ هم شاید بیشتر روی درخشش ستاره‌های و کارهای فردی بازیکنان گران‌قیمت این تیم رقم خورده باشد. برای نیمکتی که سرمربی سابق آژاکس با امیدهای بسیاری آن را به دست آورده بود، آژیر هشدار به صدا در آمده . مدیران جدید و خوش‌نام تیم با وجود زمزمه‌های حمایت از تن‌هاخ، جانب احتیاط را در مورد اعتبار شغلی خودشان هم حفظ می‌کنند و همواره در کنار حمایت‌های کلامی، جایی هر چند کوچک برای جدایی هم در نظر می‌گیرند. آنها اعتبارشان را ساده به دست نیاورده‌اند و یقینا یا به سرمربی هلندی هشدار داده‌اند و یا هشدار خواهند داد این تیم حتی اگر نتیجه هم نمی‌گیرد، باید در زمین نمایشی خوب ارائه کند و  برای آینده امیدوار کننده نشان دهد. اریک تن‌هاخ این روزها در حال تنها و تنهاتر شدن در فضای باشگاه است. چاره‌ای به جز جنگیدن در این فرصت‌های باقی مانده هم ندارد و دست بر قضا امشب هم مجبور شده برای جبران نمایش ضعیف تیمش مقابل توئنته، در ورزشگاه دراگائو با دست پر از زمین بیرون بیاید. تاریخ فوتبال تایید می‌کند  زمان زیادی برای تن‌هاخ باقی نمانده و او اگر راه‌کاری ویژه، ضربه‌ای نهایی یا فنی خاص برای موفقیت می‌داند؛ باید همین حالا و همین امشب رو کند و خودش، اعتبارش و شغلش را از خطر نجات دهد. منچستریونایتد را نمی‌دانیم اما اریک تن‌هاخ برای ثابت کردن خودش در بازی مقابل پورتو آماده می‌شود.

سابقه رویارویی

اگر چه در 2 لیگ متفاوت توپ می‌زنند اما رقابت‌های اروپایی بارها این 2 تیم را با یکدیگر روبه‌رو کرده و رقبای غریبی نیستند. یکدیگر را برای اولین بار در جام برندگان جام سال 1977 از نزدیک دیدند؛ در مسابقه‌ای که پورتو 4 بر صفر به پیروزی رسید. یونایتد هم در 2 بازی بعدی با بردهای 5 گله و 4 گله این شکست را جبران کرد. 2 تیم در مجموع 8 بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. 2 پیروزی سهم تیم پرتغالی و 3 برد از آن منچستریونایتد شده. دودا، ستاره سابق پورتو با 3 گل زده بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود.

فرم 2 تیم در 5 بازی گذشته

پورتو

باخت مقابل اسپورتینگ لیسبون، برد مقابل فارنسه، برد مقابل ویتوریا، باخت مقابل گلیمت، برد مقابل آروکا.

11 گل زده، 6 گل خورده، فقط یک مسابقه بدون گلزنی، حداقل 2 گل زده در 4 بازی، 2 مسابقه با حداقل3 گل زده، 2 بازی با حداقل 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت.

تیم دوم لیگ پرتغال پس از 7 مسابقه.

منچستریونایتد

برد مقابل ساوتهمپتون، برد مقابل بارنزلی، تساوی مقابل کریستال پالاس، تساوی مقابل توئنته، باخت مقابل تاتنهام.

11 گل زده، 4 گل خورده، 2 بازی با حداقل 3 گل زده، 2 مسابقه بدون گلزنی، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل خورده و 3 کلین‌شیت.

تیم سیزدهم لیگ برتر انگلیس پس از 6 مسابقه.

منبع: ورزش ۳۶۰

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد