گوناگون

ابتکار/ برنج‌هاي وارداتي سالم يا آلوده؟

پارسینه: برنج‌هاي وارداتي که از برنج‌هاي ايراني ارزان‌تر است، مشتريان زيادي پيدا کرده اما آلوده بودن اين محصول مورد تاييد يا رد مسئولان مختلف قرار گرفته و سلامت ان در هاله‌اي از ابهام است.

در شرايطي که کميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي آلوده بودن برنج‌هاي وارداتي به ويژه برنج‌هاي هندي و پاکستاني را مورد تاييد قرار داده و بابت آن به وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي و بهداشت تذکر داده است، رئيس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد: از نظر آفات و امراض برنج‌هاي هندي و پاکستاني هيچ مشکلي ندارند و مورد تاييد سازمان حفظ نباتات است.

وي افزود: سازمان حفظ نباتات وظيفه‌ي بررسي و تحليل‌ خطر آفات و امراض را در محموله‌هاي وارداتي را دارد و بررسي وجود آرسنيک و فلزات سنگين در محصولات کشاورزي وارداتي مانند برنج وظيفه سازمان استاندارد و وزارت بهداشت است.

اين در حاليست که مديرکل استاندارد استان تهران پيش از اين گفته بود که بر اساس آخرين نتايج نمونه‌گيري از بازار در طرح طاها که سال گذشته انجام شد، هيچ کدام از برنج‌هاي وارداتي مشکلي از نظر داشتن فلزات سنگين، سم‌شناسي و کيفيت ظاهري نداشتند.

اما دبير انجمن برنج دراين باره گفت: مجلس نسبت به آلوده بودن برنج‌هاي وارداتي به دستگاه‌هاي مربوطه هشدار داده اما گوش شنوايي براي پيگيري اين مسئله وجود ندارد.

عليزاده شايق افزود: چگونه است در برخي مسائل قوه قضاييه به عنوان حاکم شرع و مدعي العموم ورود پيدا مي‌کند اما آلودگي برنج‌هاي خارجي که با جان مردم سر و کار دارد را هيچ نهادي پيگيري نمي‌کند.


منبع:ابتکار

ارسال نظر

  • احسان

    بیاین از سر کوچه مابخرید اونجا برنجش مشکلی نداره

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد