گوناگون

خداحافظی سفره های افطار با لبنیات در راه است؟

خداحافظی سفره های افطار با لبنیات در راه است؟

پارسینه: هنوز از یادها نرفته است که اردیبهشت ماه سال گذشته قیمت شیر و لبنیات با نوسان شدید مواجه شد...

پارسینه-گروه اقتصادی: هنوز از یادها نرفته است که اردیبهشت ماه سال گذشته قیمت شیر و لبنیات با نوسان شدید مواجه شد.کار به جایی رسید که به طور متوسط هر روز قیمت شیر و سایر محصولات لبنی افزایش می یافت و میرفت تا لبنات به طور کامل از سبد خانوارهای ضعیف و متوسط حذف شود.

در همان روزها، منتقدین اقتصادی معتقد بودند، قیمت شیر و محصولات لبنی به دلیل عدم نظارت مسئولان تنظیم بازار کشور بصورت روزانه افزایش پیدا می کند.



این اتفاق در حالی رخ داد که انتظار می رفت با حذف یارانه شیر بازار این محصولات رقابتی باشد اما نحوه قیمت گذاری این کالا باعث شد تا تخلف و کم فروشی در خصوص محصولات لبنی شدت بگیرد.

بعد از آن نیز در حالی که شیر یارانه ای به نوعی بازگشت تا بازار لبنیات کنترل شود، دوباره قیمت لبنیات افزایش چشمگیری داشت تا این بار نرخ این کالای اساسی مفید برای بدن انسان، با چراغ خاموش و بدون جنجال خبری افزایش یابد.

این در حالی بود که اواسط تیر ماه همان سال معاون استاندار تهران با بیان اینکه در موضوع گران شدن محصولات لبنی توانستیم شاخ مافیای شیر را بشکنیم گفته بود : بسیاری از شرکتها جریمه و حتی پلمب شدند ولی داریم مشکلات تولیدکنندگان شیر را هم برطرف می کنیم.

تا به این ترتیب مقصر اصلی گرانی شیر شرکت ها مافیایی قلمداد شوند.

حالا اما در حالی که بانزدیک شدن ماه مبارک رمضان زمزمه های احتمال گرانی لبنیات که یکی از کالاهای اساسی سفره ها در ماه رمضان است قوت گرفته بود، دبير انجمن صنايع لبني از افزايش 15.6 درصدي قيمت شير خام و ۱۵ درصدي فرآورده‌هاي لبني بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار خبر داده تا این شایعات به واقعیت تبدیل شود.

رضا باكري درباره دليل افزايش قيمت شير گفته: ستاد تنظيم بازار مصوبه جديد افزايش قيمت شير را اعلام كرد كه بر اساس آن شير خام با 15.6درصد افزايش به قيمت 1190 تومان و فرآورده‌هاي لبني نيز 15 درصد افزايش قيمت خواهند داشت.

دبير انجمن صنايع لبني اضافه کرده: اين افزايش قيمت در پي ارائه گزارش حسابرسان قوه قضائيه انجام شده است كه شير خام كه پيش از اين به قيمت 960 تومان درب كارخانه تحويل مي‌شد به 1110 تومان تحويل كارخانه‌ها تغيير كرد.

به گفته باكري هم در مورد قيمت شير خام و هم فرآورده‌هاي لبني محصولات عرضه شده كمتر از قيمتي است كه حسابرسان قوه قضائيه اعلام كرده‌اند تا به این ترتیب لبنیات که حتیامروز نیز برای بسیاری از خانوارها کالای لوکس شده از سفره رمضان بسیاری از مردم حذف شود.

به این ترتیب به نظر می رسد مشکلات در حوزه لبنیات و شیر به این زودی ها حل نخواهد شد و هر روز باید شاهد افزایش قیمت این نوشیدنی ضروری برای بدن بود.

ارسال نظر

  • سیدالمصطفی

    بهتر است مدیران و مسئولین اینگونه امورات مایحتاج مردم بروند

  • ناشناس

    مگر در خصوص گراني پسته ميلياردها خرج تبليغات عدم استفاده آن در شب عيد نشديد؟ پس چرا براي لبنيات عكس العملي ديده نمي شود؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    ما كه خيلي وقت است ترك او گفته ايم

  • محمد ب نیشابور

    قابل توجه مسئولین ذیربط .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد