گوناگون

چاپ نامه‌های «رولد دال» در یکصدمین سالگرد تولدش

پارسینه: مجموعه نامه‌های «رولد دال»، نویسنده‌ سرشناس انگلیسی در سال 2016 و همزمان با یکصدمین سالروز تولدش در قالب کتاب چاپ می‌شود.

نامه‌هایی که «رولد دال» از دوران کودکی تا فعالیتش به عنوان یک جاسوس آمریکایی به نگارش درآورد، به مناسبت گذشت 100 سال از سالروز تولدش در یک کتاب به چاپ می‌رسد.

در میان نوشته‌های این شاعر، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس انگلیسی، نامه‌هایی که او از مدرسه‌ شبانه‌روزی به مادر و خواهرانش می‌نوشته نیز به چشم می‌خورد.

لحن این مجموعه «گرم، جذاب و شگفت‌انگیز» توصیف شده است. مادر این نویسنده به دقت نامه‌های پسرش را نگه‌داری می‌کرد. دست‌نوشته‌های اولیه‌ خالق «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» سرشار از اشتیاق کودکانه و غلط‌های املایی است که در تمام طول عمرش همراه وی بود.

«دال» از هشت سالگی که به مدرسه‌ی شبانه‌روزی فرستاده شد، نامه‌نگاری را آغاز کرد و تا سال‌های پایانی عمرش که روزی دو ساعت را صرف پاسخ دادن به نامه‌های خوانندگانش می‌کرد، این کار را ادامه داد.

تعدادی از نامه‌ها مربوط به زمانی می‌شود که «دال» برای کار به شرق آفریقا سفر کرد. در آن زمان وی هنوز به استعداد نویسندگی خود پی نبرده و داستان‌هایی را درباره‌ شگفتی‌های قاره‌ آفریقا به نگارش درمی‌آورد.

به گزارش گاردین، «دال» در سال 1940 پس از نجات از یک تصادف سهمگین، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و سپس راهی آمریکا شد تا فعالیت‌هایی جاسوسی را دنبال کند.

«رولد دال» در دهه‌ 1950 بود که با تشویق کارگزارش از ادبیات بزرگسال به نگارش داستان‌های کودکانه روی آورد. «چارلی و کارخانه‌ شکلات‌سازی»، «جادوگرها»، «ماتیلدا» و «آقای روباه شگفت‌انگیز» از معروف‌ترین کتاب‌های دال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد