گوناگون

دزدها دست و پای پزشكان را می‌بستند

پارسینه: دو مرد كه در پوشش بیمار وارد مطب پزشكان در تهران و شهر ری می‌شدند و با بستن دست و پای پزشكان و منشی‌هایشان، اموال آنها را سرقت می‌كردند، از سوی ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری دستگیر شدند.

چندی پیش مرد پزشكی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، از دو مرد به اتهام سرقت اموالش و زندانی كردن وی و منشی مطب شكایت كرد.

شاكی گفت: من و منشی‌ام در مطب بودیم كه دو مرد به عنوان بیمار وارد شدند و ناگهان با چاقو و سلاح كمری ما را گروگان گرفتند.

مرد پزشك اضافه كرد: متهمان دست و پای من و منشی‌ام را بسته و با سرقت پول‌ها و كارت اعتباری بانكی از گاوصندوق، متواری شدند. با اطلاعات به دست آمده از شاكی، منشی وی نیز به مركز پلیس احضار شد و گفته‌های پزشك را تائید كرد.

در پی این شكایت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری انجام و جستجو برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد.

پزشكان در دام دزدهای خشن

در حالی كه تحقیقات در این باره ادامه داشت، پزشكان و منشی‌های دیگری هم با حضور در مركز پلیس، شكایت‌های مشابهی ارائه كردند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری با هم مطابقت دارد و آنها در این دزدی‌های سریالی همدست‌ هستند.

دستگیری متهم فراری هنگام دزدی

در حالی كه جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دزدها ادامه داشت، مرد دندانپزشكی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری اطلاع داد به كمك رهگذران یكی از سارقان مطبش را هنگام فرار دستگیر كرده است.

ماموران با اطلاع از این موضوع به محل اعزام شدند و متهم را همراه شاكی و منشی اش به پلیس آگاهی منتقل كردند و معلوم شد او یكی از متهمان فراری و تحت تعقیب است.

اعتراف به دزدی‌های سریالی

متهم با اشاره به نحوه سرقت‌ها گفت: من و دوست فراری‌ام همراه یك زن و مرد ـ كه خواهر و برادر هستند ـ در پوشش یك باند سرقت می‌كردیم. ابتدا این خواهر و برادر، پزشكان را شناسایی و وضع مالی آنها را بررسی می‌كردند، سپس من و همدستم به عنوان بیمار وارد مطب پزشكان می‌شدیم و دو همدست دیگرمان در خیابان كشیك می‌دادند تا به محض ورود فردی به مطب، ما را مطلع كنند.

متهم و همدست فراری‌اش با سلاح و چاقو، دست و پای منشی‌ها و پزشكان را بسته و طلا، پول و كارت اعتباری‌شان را سرقت می‌كردند.

در پی اعتراف متهم، چند روز پیش مخفیگاه دومین عضو باند نیز شناسایی و او دستگیر شد.

متهم علاوه بر همدستی با دیگر اعضای باند به سرقت‌های مقرون به آزار نیز اعتراف كرد.

اعتراف به تصادف ساختگی

این متهم اعتراف كرد، یكی از همدستانش كه دختری جوان بوده، قصد داشته وی را به پلیس معرفی كند كه با او درگیر شده و در پی تصادف در یكی از محورهای شمالی تهران، دختر جوان فوت كرده است.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی در این زمینه آغاز شد و ماموران اطلاع یافتند دختر جوان در حادثه تصادف فوت كرده است.

بنا بر این گزارش، دو متهم با دستور قضایی بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی برای رازگشایی از دیگر جرایمشان و دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه دارد.

منبع: جام جم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد