گوناگون

هیچ نشانه‌ای از آزمایش اتمی قریب‌الوقوع کره‌شمالی وجود ندارد

پارسینه: اما موسسه آمریکا- کره در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌ای از وخامت اوضاع و انجام چنین آزمایش قریب‌الوقوعی را نشان نمی‌دهد

به گزارش پارسینه ؛یک اندیشکده آمریکایی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، با وجود افزایش تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره، تصاویر اخیر ماهواره‌ای نشان می‌دهد هیچ شواهدی از این بابت که کره‌شمالی در حال آماده‌سازی یک آزمایش اتمی قریب‌الوقوع است، وجود ندارد.

کره‌شمالی لفاظی‌های خود را در هفته‌های اخیر و در واکنش به رزمایش سالانه نظامی میان کره‌جنوبی و آمریکا افزایش داده و به تهدید غیرمستقیم برای انجام یک آزمایش اتمی پرداخته اما موسسه آمریکا- کره در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌ای از وخامت اوضاع و انجام چنین آزمایش قریب‌الوقوعی را نشان نمی‌دهد.

این موسسه در یک مطلب تحلیلی که در وب‌سایت "نورس 38" منتشر شده، آورده است: در حالی که سایت اتمی «پونگی-ری» کره‌شمالی در وضعیت خوبی از آمادگی برای انجام یک آزمایش اتمی در صورت دریافت دستور قرار دارد، اما هیچ نشانه‌ای از آماده‌سازی این سایت برای این منظور در تصاویر ماهواره‌ای دیده نمی‌شود. در نتیجه، بعید به نظر می‌رسد که پیونگ‌یانگ یک آزمایش اتمی یا موشکی را در چند ماه آتی انجام دهد.

کره‌شمالی در حال حاضر به خاطر انجام چند آزمایش اتمی در سال‌های 2006، 2009 و 2013 تحت تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل قرار دارد.

گمان می‌رود که پیونگ‌یانگ در حال حاضر زرادخانه‌ای بالغ بر 10 تا 16 تسلیحات اتمی شامل پلوتونیوم یا تسلیحات با پایه اورانیوم داشته باشد.

در گزارش اخیر محققان آمریکایی از جمله موسسه آمریکا- کره، هشدار داده شده که کره‌شمالی آماده بسط برنامه اتمی‌اش در پنج سال آینده است و در بدترین سناریو می‌تواند 100 سلاح اتمی تا سال 2020 داشته باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد