گوناگون

کشف ۲۸ جسد در آب های جنوبی ایتالیا

پارسینه: فاجعه پناهجویان در کانال سیسیل در آب های جنوبی ایتالیا همچنان ادامه دارد و دیشب (دوشنبه شب) ۲۸ جسد کشف شد و ۱۰ هزار نفر نیز از سرگردانی در دریای مدیترانه نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا 'انسا'، مرکز اجرایی گارد ساحلی ایتالیا دیشب در ۳۳ عملیات امدادرسانی در آب های جنوبی این کشور، چهارهزار و ۶۵۵ پناهجو را از آب گرفتند و ۲۸ جسد کشف کردند. دو روز پیش نیز ۱۰ جسد در این مکان کشف شد و شش هزار پناهجو از سرگردانی در مدیترانه رها شدند.

این مهاجران سوار بر ۲۷ قایق بادی ، ۵ شناور کوچک و یک قایق بزرگ بوده و همه آنها از سواحل لیبی به سوی ایتالیا حرکت کرده بودند.

در عملیات امدادرسانی دیشب سه کشتی و قایق گارد ساحلی و یک واحد نیروی دریایی ایتالیا، یک واحد نیروی دریایی ایرلندی، یک واحد 'فرونتکس' ، یک کشتی باری، دو کشتی خصوصی و قایق های سازمان غیر دولتی شرکت داشتند.

موج مهاجرت ها به سوی ایتالیا همچنان ادامه دارد و متوقف نمی شود. اغلب این پناهجویان از مناطق مرکزی آفریقا هستند و از سواحل لیبی به سوی اروپا حرکت می کنند.

دوشنبه گذشته پس از گذشت سه سال از فاجعه پناهجویان در سوم اکتبر ۲۰۱۳، که در آن بیش از ۳۸۶ تن در مسیر مهاجرت به ایتالیا در آب های جنوبی این کشور بر اثر واژگونی قایق حامل خود جان باختند، نخستین روز یادبود قربانیان پناهجو برگزار شد.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ پناهجو در مسیر مهاجرت به سوی ایتالیا و اروپا در آب های مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا با هشدار به اروپا در باره بحران پناهجویان گفت: اگر اروپا در راستای مواجهه با بحران مهاجران به توافقات امضاشده احترام نگذارد، دچار مشکلات جدی خواهد شد. ظاهرا سیاست اروپا در انتظار یک فاجعه دیگر (مهاجران) است. احساس می کنم که در اروپا این تفکر وجود دارد که مساله مهاجرت در ژوییه ۲۰۱۵ به وجود آمده و در ماه مارس پس از توافق با ترکیه حل شده، در حالیکه این مساله سالهاست که شروع شده و سال ها ادامه خواهد داشت.

وی تاکید رد: توافق اتحادیه اروپا با ترکیه را باید حفظ کرد. این توافق فعلا دوام آورده است. (اما) سیل مهاجران سال ها جاری بوده و مساله ای حل نشده است. این پدیده باید مدیریت شود چرا که در ۱۰ الی ۲۰ سال آینده نیز با ما خواهد بود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد