گوناگون

"برای‌ سازمان‌ عریض‌ و‌ طویل صداوسیما‌ متاسفم"

پارسینه: عبدالحسن برزیده که به عنوان کارگردان سریال «دولت مخفی» شناخته می‌شود، درباره‌ی توقف طولانی مدت پروژه‌اش، گفت: تا زمانی که به کار جدیدی متعهد نشده‌ام، پای پروژه‌ی «دولت مخفی» هستم، اما اگر قرارداد جدیدی ببندم، حق طبیعی است که آن را رها کنم.

این کارگردان سینما و تلویزیون ضمن ابراز ناراحتی از توقف چهارماهه‌ی «دولت مخفی» اظهار کرد: من دوست دارم کار کنم، قرار نیست برای یک پروژه‌ای که نیاز به یک سال وقت دارد، سه سال از وقتم را صرف کنم، مگر عمر آدم چقدر است؟! روند تولید «دولت مخفی» از همان ابتدا به خاطر عدم پرداخت به موقع اقساط از سوی تلویزیون و کنار کشیدن اسپانسری که ستاد آزادگان بود و قرار بود حامی ما باشد، با تأخیر طی شد تا جایی که ما 65 درصد از کل کار را تصویربرداری کردیم و الان پروژه رسما تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها از حرف زدن ابا دارند به دلیل اینکه فکر می‌کنند نانشان از تلویزیون است و اگر صحبت کنند، نانشان آجر می‌شود، اما من معتقدم روزی را خدا می‌دهد به همین خاطر حرف حق را می‌گویم.


پشت صحنه سریال تلویزیونی «دولت مخفی»
او ادامه داد: آن‌هایی که به هر دلیلی صحبت نمی‌کنند من به جای آن‌ها صحبت می‌کنم و می‌خواهم بگویم این رفتار خیلی ظالمانه است که عوامل چندین‌ ماه دستمزد نگیرند؛ چرا باید هر چیزی را بپذیریم و هیچ عکس‌العملی نشان ندهیم، ضمن اینکه هیچ مسؤولی هم پاسخگو نباشد.

برزیده با بیان اینکه با اوضاع فعلی تلویزیون، چندین کار در حال تولید هستند، تاکید کرد: تلویزیون طی این مدت تولید چندین سریال و فیلم را شروع کرده و من در اینجا می‌خواهم بگویم اگر به حلال و حرام اعتقاد دارند به نظرم استفاده از پول دیگران برای پروژه‌های دیگر حرام است. چطور است که تلویزیون برای پروژه‌ای که در حال تولید است پول ندارد اما کارهای دیگری تولید می‌کند؟!

کارگردان سریال «دولت مخفی» گفت: به نظر می‌رسد تلویزیون شرایط پذیرش تولید پروژه «دولت مخفی» را ندارد. من از این اتفاق انگشت بر دهان مانده‌ام که این همه عقلا که مدعی هستند و رسانه ملی را هم اداره می‌کنند، به قدری متوجه نمی‌شوند که به یک پروژه خسارت می‌زنند؟! به همین خاطر برای سازمان عریض و طویل صداوسیما و مسؤولان متاسفم چرا که پروژه‌ی «دولت مخفی» در حال قربانی شدن است.

وی در ادامه‌ی اظهارات صریحش با بیان اینکه گاهی حرمت افراد توسط تلویزیون شکسته می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیگران «دولت مخفی» هیچ دستمزدی دریافت نکرده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها شب عید با جیب خالی به خانه‌هایشان رفتند. در مقابل خیلی از دوستان از گروه منفک شده‌اند که به نظرم این رفتار، آزاردهنده و ضدانسانی است که حرمت آدم‌ها توسط تلویزیون شکسته می‌شود.

او گفت: برای ادامه‌ی پروژه‌ی «دولت مخفی» در تعطیلی‌ای به سر می‌بریم که معلوم نیست چه زمانی به پایان برسد. در این شرایط من به عنوان کارگردان، آویزان یک شرایط مبهم شدم و حتی چندین بار از طریق تهیه‌کننده به دوستانم در تلویزیون پیغام دادم که من می‌توانم بروم سرکار دیگری؟ و آن‌ها در پاسخ پوزخندی زدند و گفتند کار کجا بود؟!؛ بنابراین این حق طبیعی من است که به دنبال پروژه‌ی دیگری باشم چراکه به نظر می‌رسد این پروژه قرار نیست شروع شود و من به عنوان یک کارگردان برای خودم یک مهلت کاری دارم.


پشت صحنه سریال تلویزیونی «دولت مخفی»
برزیده با اشاره به حضور پژمان بازغی به عنوان بازیگر نقش اول «دولت مخفی» یادآور شد: بازیگر نقش اول سریال من در حال حاضر سر یک کار دیگری رفته است. در این شرایط من کارگردان یا باید کار همکارم را خراب کنم تا بازیگرم برگردد و یا اینکه من بیکار بمانم تا پروژه او تمام شود، بنابراین وقتی این اتفاق در تلویزیون می‌افتد و عوامل و بازیگران مجبور می‌شوند کار را نصفه نیمه رها کنند و سرکار دیگر حاضر شوند عقل حکم می‌کند که من هم منتظر نمانم.

کارگردان «دولت مخفی» در پی گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، اظهار کرد: بازیگران به شخص من به عنوان کارگردان «دولت مخفی» اعتماد کردند و من خودم را مسؤول می‌دانم که بگویم در حق عوامل اجحاف شده است؛ عواملی که به سختی در برف و باران و در گرمای 50 درجه جنوب کار کردند و حتی یک دلجویی هم از آن‌ها نشده است، عوامل شریفی که حتی حاضر نبودند به خاطر نگرفتن دستمزد، کار دچار وقفه شود به ما اعتماد کردند اما امروز از شرافت آن‌ها سوءاستفاده شده و من واقعا متاسف هستم.

او در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه حق و حقوق عوامل «دولت مخفی» داده شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی ضمن دلجویی از دوستان زحمتکش در پروژه‌ی «دولت مخفی» هم حق و حقوق آن‌ها داده شود و هم کاری که برایشان زحمت کشیدند به ثمر برسد.


بازدید ابوترابی‌فرد از پشت صحنه سریال تلویزیونی "دولت مخفی"
این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا قصد رها کردن پروژه‌ی «دولت مخفی» را دارد؟ گفت: من به عنوان کارگردان خودم را ملزم می‌دانستم که پای کار باشم هرچند که به خاطر این پروژه متضرر شده بودم، پیش از عید به من اعلام کردند که نمی‌توانم تسویه کنم و خودم هم به خاطر رابطه‌ی دوستانه‌ای که با تهیه‌کنندگان «دولت مخفی» دارم پذیرفتم و به خودم گفتم تا پایان اردیبهشت هم منتظر می‌مانم؛ ضمن اینکه خودم هم اصلا دلم نمی‌خواهد کارم را نصفه رها کنم به دلیل اینکه به موضوع آن علاقه‌مندم اما متاسفانه علی‌رغم وعده‌هایی که از سوی تلویزیون داده شده، هیچ اتفاقی نیفتاده است و از نظر من توجیه آقایانی که می‌گویند پول نداریم قبول نیست.

وی اضافه کرد: تا زمانی که به کار جدیدی متعهد نشدم، پای «دولت مخفی» می‌مانم اما طبیعی است به محض اینکه قرارداد جدیدی ببندم و متعهد شوم پروژه را رها می‌کنم.

برزیده در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا تصریح کرد: متاسفانه در طول شش ماه گذشته به ویژه چهار پنج ماهی که پروژه‌ی «دولت مخفی» تعطیل شده است، علی‌رغم پیغام‌هایی که به تهیه‌کننده و مدیر گروه فیلم‌ و سریال شبکه دو دادم حتی یک تماس کوچک هم با من گرفته نشد و هیچ عکس‌العملی ندیدم؛ حتی در حد یک تلفن هم سعی نکردند حداقل امید بدهند و حرف امیدوارکننده‌ای بزنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد