گوناگون

طرز تهیه خوراک قارچ با روشی آسان

 طرز تهیه خوراک قارچ با روشی آسان

خوراک قارچ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه، مقوی و سرشار از پروتئین است که می‌توانید آن را به صورت فوری و با روشی آسان در منزل تهیه کنید.

به گزارش ایسکانیوز، خوراک‌ها غذاهای متنوعی هستند که با انواع مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات و روش‌های طبخ گوناگون تهیه می‌شوند و در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه خود را دارند. خوراک قارچ یکی از انواع خوراک‌های گیاهی است که با قارچ، روغن زیتون، پنیر پارمزان و ادویه تهیه می‌شود و از این جهت که گوشت و یا مرغ ندارد، برای گیاه خواران و کسانی که منع مصرف گوشت دارند، یک غذای مناسب و سرشار از پروتئین گیاهی است. خوراک قارچ دستور تهیه بسیار آسانی دارد و پخت آن نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. شما می‌توانید این خوراک خوشمزه را با نان و یا در کنار انواع پاستا، مرغ گریل شده، سیب زمینی تنوری و فرنچ فرایز میل کنید. اگر دوست دارید این خوراک قارچ خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه خوراک قارچ همراه ما باشید.

مواد لازم

قارچ: ۲۵۰ گرم

سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: ۳ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: یک دوم قاشق چای‌خوری

فلفل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک قارچ

برای درست کردن این خوراک قارچ خوشمزه، ابتدا قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. روغن زیتون، سس سویا، پنیر پارمزان، پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب قارچ‌ها را زیر و رو کنید تا همه مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا قارچ‌های مزه‌دار شده را داخل یک ماهی تابه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا آب قارچ کشیده شود، سپس کمی دیگر قارچ را تفت بدهید و در این مرحله خوراک قارچ خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ـ اگر در منزل سس سویا ندارید، می‌توانید از رب انار رقیق شده با سرکه و یا سرکه بالزامیک استفاده کنید.

۲ـ قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید. برای تهیه خوراک قارچ بهتر است از قارچ‌های ریز و دکمه‌ای استفاده کنید و قارچ را به صورت درسته داخل خوراک بریزید.

۳ـ پنیر پارمزان یکی از محبوب‌ترین انواع پنیرهای ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودر شده، تکه‌ای و ورقه‌ای در بازار موجود است. پارمزان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافت سستی دارد و فرآوری آن زمان بسیار زیادی می‌برد. این پنیر سرشار از پروتئین است و هضم آسانی دارد. پنیر پارمزان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ‌ها کاربرد دارد. تفاوتی که پارمزان با پنیر پیتزاهای معمول دارد، در نوع به عمل آوردن آن‌هاست. پنیر پیتزا باید حتما روی غذا پخته و آب شود؛ اما پنیر پارمزان نیازی به پخت و آب شدن ندارد و شما می‌توانید پودر یا رنده شده آن را برای روی غذا استفاده کنید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار