گوناگون

کاهش ۵۰۰تومانی قیمت مرغ

پارسینه: درحالی که طی هفته قبل قیمت مرغ در حدود هزار تومان افزایش یافت، با توزیع مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی منتخب، قیمت آن در حال حاضر در سطح شهر از 5500 تومان تا 6000 تومان متغیر است.

پس از جهش قیمت هر کیلو مرغ در سطح شهر طی هفته گذشته، با آزاد سازی ذخایر مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت هر کیلو مرغ در مناطق مختلف شهر بین 200 تا 500 تومان کاهش یافته‌ است.

بر این اساس، قیمت مرغ در مناطق جنوبی شهر (غیر از مراکز منتخب فوق) 5500 تومان، در مناطق مرکزی 5700 تا 5900 و در مناطق شمال شهر به 6000 تومان رسیده است.

قیمت مرغ در شرق تهران در حدود 5500 تومان و مرغ تکه شده نیز نزدیک به 4800 تومان است.

در راستای افزایش قیمت مرغ در هفته گذشته، مرغ ذخیره‌سازی شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت کیلویی 4800 تومان از در سرد‌خانه توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی منتخب توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این‌که توزیع مرغ در استان تهران از چهارشنبه با قیمت هر کیلو 5100 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی منتخب آغاز شده است، خاطرنشان کرد: احتمال این که این قیمت به 5200 تومان نیز برسد وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که توزیع مرغ تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: هر چقدر شبکه‌ها کشش توزیع داشته باشند این روند ادامه پیدا می‌کند.

صادقی گفت: قیمت مرغ گرم در حال کاهش است و به همین دلیل در حال حاضر تفاوت قیمت بین مرغ منجمد و مرغ گرم زیاد نیست.

رضا سالمی، نیز مدیر کل تامین دام و فرآورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام نیز با تاکید بر این‌که قیمت توزیع مرغ منجمد تولید داخل از در سردخانه 4800 تومان است، اظهار کرد: البته این قیمت با قیمت نهایی گوشت مرغ که در سطح استان‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسد، متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر هر استان و شورای نظارت و کنترل استان قیمت نهایی توزیع گوشت مرغ در بین مصرف‌کنندگان متفاوت است.

او با تاکید بر این‌که قیمت نهایی گوشت مرغ در تهران 5100 تومان است خاطر نشان کرد: قیمت نهایی مصرف‌کننده براساس مسافت‌های طی شده، میزان تقاضا در هر استان و سایر عوامل متغیر است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد