گوناگون

تاثیر اعتماد به نفس بالا در زندگی

پارسینه: افراد دارای اعتماد به نفس حقیقی، برعکس افرادی که اعتماد به نفس کاذب دارند تا ترس هایشان را بپوشاند، دارای خصوصیاتی هستند که باعث می‌شوند دیگران جذبشان شوند.

به گزارش پارسینه ؛ مطالعات نشان داده اند که افراد بااعتماد به نفس دارای درآمد بالاتر و موقعیت‌های شغلی بهتری نسبت به دیگران هستند. آن‌ها ۵ خصوصیات بارز دارند:

۱-آن‌ها با اطمینان حرف می‌زنند: خیلی کم پیش می‌آید که افراد با اعتماد به نفس از عباراتی، چون "مطمئن نیستم" و "فکر کنم" استفاده کنند. آن‌ها محکم و جسور حرف می‌زنند، چون می‌دانند که اگر با یقین نظراتشان را بیان نکنند مردم توجهی به ایده هایشان نخواهند کرد.

۲-آن‌ها از پیروز‌های کوچک خوشحال می‌شوند: افراد با اعتماد به نفس دوست دارند خودشان را به چالش بکشانند و رقابت کنند، حتی وقتی که پای پیروزی‌های کوچک وسط باشد. پیروزی‌های کوچک گیرنده‌های اندروژن جدیدی را در قسمت‌هایی از مغز که مسئول پاداش و انگیزه اند میسازند. این باعث می‌شود که تاثیر تستستورون بیشتر شود، که باعث افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق به چالش کشیدن مشکلات آینده می‌شود. وقتی که تعدادی پیروزی کوچک پشت سر هم دارید این افزایش در اعتماد به نفستان می‌تواند برای ماه‌ها ماندگار شود.

۳-آن‌ها ورزش می‌کنند: یک پژوهش نشان داده است که افرادی که دوبار در هفته به مدت ۱۰ هفته ورزش کرده اند، از نظر اجتماعی، آکادمیک، و ورزشی احساس توانایی بیشتری می‌کنند. آن‌ها همچنین به تصویر بدنیشان نمره بالاتری دادند. از همه بهتر این که، بجای اینکه تغییرات فیزیکی در بدنشان مسئول این افزایش اعتماد به نفس باشد، در حقیقت تاثیر مثبت و فوری اندورفین از ورزش است که تمام تغییرات را ایجاد کرده است.

۴-آن‌ها به دنبال جلب توجه نیستند: مردم از کسانی که به شدت دنبال توجه هستند خوششان نمیاید. افراد با اعتماد به نفس می‌دانند اینکه خودت باشی خیلی تاثیرش بیشتر است تا اینکه بخواهی ثابت کنی که مهم هستی. آن‌ها محتاج تائید دیگران نیستند، چون آن‌ها تائید و رضایت را از درون خودشان تامین می‌کنند. آن‌ها همچنین وقتی بخاطر موفقیتشان در مرکز توجه هستند، سعی می‌کنند این توجه را به بقیه کسانی که کمکشان کردند به این موفقیت برسند منتقل کنند.

۵-آن‌ها دیگران را قضاوت نمی‌کنند:
افراد با اعتماد به نفس دیگران را قضاوت نمی‌کنند، چون می‌دانند که هرکسی دارای خصوصیات و نکات مثبت هم هست، و آن‌ها احتیاج ندارند که منزلت دیگران را پایین ببرند تا احساس خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد