گوناگون

هشدار اروپایی‌ها به آمریکا درباره ادامه تهدید ایران

هشدار اروپایی‌ها به آمریکا درباره ادامه تهدید ایران

پارسینه: دیپلمات های اروپایی اوایل ماه جاری میلادی به آمریکا هشدار دادند که تاکتیک های کاخ سفید در قبال ایران کارساز نیست.

هشدار اروپایی‌ها به آمریکا درباره سیاست فشار حداکثری به ایران
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی نوشت در جریان ویدیو کنفرانسی که اوایل ماه ژانویه برگزار شد، دیپلمات‌هایی از آلمان، فرانسه، و انگلیس به آمریکایی‌ها گفته بودند که تاکتیک‌های واشنگتن علیه ایران کاملا اشتباه است و به دونالد ترامپ برای رسیدن به اهدافش کمک نمی‌کند.

این اظهار نظر تند اروپایی‌ها پس از آن مطرح شد که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تهدید کرده بود که اگر اتحادیه اروپا از سیاست ترامپ علیه ایران حمایت نکند، ممکن است شرکت‌های خودروسازی آن از تعرفه‌هایی که اعمال می‌شوند، آسیب ببینند.

افراد وزارت خارجه آمریکا که از این پاسخ یکه خورده بودند، پیام اروپایی‌ها را به کاخ سفید انتقال دادند و در روز‌های پس از آن مقامات دولت آمریکا فشار بر متحدان اروپایی خود را افزایش دادند.

برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، حاضر نشده است در این باره اظهارنظر کند.

این موضوع نشان می‌دهد که تصمیم اروپایی‌ها برای مقابله با تهدید ترامپ جهت استفاده از سیاست‌های تجاری برای پیشبرد اهداف ژئوپولتیکی جدی‌تر شده است و احتمالا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، همکاری لندن و بروکسل ادامه داشته باشد.

ترامپ همچنین به خاطر مسائل دیگری از جمله رابطه اروپا با چین و روسیه، بر فشار‌های خود افزوده است. او در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس هم به تندی از مواضع اروپایی‌ها انتقاد کرد و گفت «تجارت کردن با اروپایی‌ها دشوارتر از چین است.»

یک مقام آگاه گفته است در ویدیو کنفرانس مذکور، هدایت گروه آمریکایی را دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزارت خارجه، برعهده داشته است و از طرف اروپایی‌ها هم سفرایشان حضور داشته اند. بلومبرگ نوشته است اروپایی‌ها همان زمان هم برنامه داشته اند تا اقدام رسمی علیه ایران را به خاطر نقض توافق بر سر غنی سازی اورانیوم آغاز کنند.
سه کشور اروپایی طرف برجام یک هفته پس از افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا که در پی ترور سردار قاسم سلیمانی به پنجمین گام کاهش تعهدات هسته ای ایران و لغو تمام محدودیت های عملیاتی در برجام منجر شد، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند مکانیسم حل اختلاف در برجام، موسوم به ماشه را به دلیل «نقض توافق از سوی ایران» فعال کرده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در ادامه بیانیه خود تاکید کردند که به کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندند.

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    اروپایی ها یک مقدار کم،عاقلتر از
    آمریکایی ها هستند از این رو قدرت ایران اسلامی را بهتر درک و احساس
    خطر میکنند

  • عماد

    اروپا و آمریکا و سایر کشورهای استثمارگر دنبال سرکیسه کردن ملتهای مظلوم هستند . آنه نه دلشتان برای محیط زیست می سوزد نه برای بشریت و اعتقادی به حقوق بشر دارند . اما متاسفانه تمام سازمانهای پر طمطراق با عناوین زیبا (سازمان ملل ، یونیسف و ...) در کشورهای ظالم و ستمگر قرار دارد . راه پیروزی ملتهای مظلوم فقط مقاومت و بیرون آمدن از زیر یوغ ظالمین هست . این راه پر افتخار بدون هزینه و جانفشانی میسر نیست .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد