گوناگون

فوری - آغاز دوباره ترورهای مذهبی در مصر، بعد از برکناری مرسی

فوری - آغاز دوباره ترورهای مذهبی در مصر، بعد از برکناری مرسی

پارسینه: «میناء عبود شاروبیم» یکی از روحانیون پرنفوذی است که از کودتای ارتش علیه مرسی...

پارسینه، سرویس بین الملل - یکی از بزرگ‌ترین رهبران مسیحی قبطی مصر، ساعتی قبل در برابر کنیسه خود ترور شد.

به گزارش سرویس بین الملل پارسینه به نقل از فعالین مصری در شبکه‌های مجازی، ظهر امروز در شهر «العریش» مصر، یکی از روحانیون (البابا) مشهور قبطیان مصر توسط دو موتورسوار ناشناس به قتل رسید. «میناء عبود شاروبیم» یکی از روحانیون پرنفوذی است که از کودتای ارتش علیه مرسی حمایت کرده بود.

رهبر قبطیان مصر، تصویر قربانی امروز را در کنار میز خود قرار داده است.

یکی از ویژگی‌های «مینا عبود»، نفوذ بالای وی در عین جوانی است. طبق اطلاعات موجود در سایت‌های قبطی‌های مصر، وی تنها 39 سال سن داشته است. در مورد لحظه ترور وی، دو نقل وجود دارند. عده‌ای می‌گویند سوار اتومبیل شخصی خود بوده و می‌خواست به کنیسه رود و عده‌ای دیگر می‌گویند از کنیسه خارج شده بود و در حال سوار شدن بر خودروی شخصی خود بود.

هنوز منابع خبری رسمی، اطلاعات بیش‌تری را در این مورد منتشر نکرده‌اند.

گفتنی است رهبر جماعت اخوان المسلمین، محمد البدیع روز گذشته در اجتماع حامیان مرسی خطاب به رهبر قبطیان مصر اظهار داشت: «کسی حق ندارد از زبان مردم سخن بگوید، رهبر قبطی‌ها از زبان خودش سخن بگوید، چرا که او نماینده تمام مسیحیان نیست.»

در پی این سخنرانی، گروه «انصار الشریعة» در مصر اعلام موجودیت کرد و در بیانیه تأسیس خود نوشت: «این کودتای نظامی (برکناری مرسی)، تعطیل کردن شبکه‌های تلویزیونی و کشتار معترضان مسلمان همگی حاکی از اعلام جنگی علیه اسلام در مصر است.» این گروه اعلام کرد برای مبارزه مسلحانه تا بازگرداندن مرسی، فعالیت‌های نظامی خود را آغاز کرده و ضمن جمع‌اوری اسلحه، از مسلمانان و سلفی‌های مصر دعوت کرد تا آموزش نظامی ببینند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اخوان المسلمین.....

  • ناشناس

    سلفیها جز کشتن کار دیگه ای هم بلدند؟

  • ناشناس

    ما نفهمیدیم مگر مسیحی به کلیسا نمی رود

  • سعيد

    در زبان عربي به كليسا كنيسه ميگن لطفا وقتي چيزي نمي دانيد بداي زيرسئوال بردن يك اقليت ديني اونها رو به يهودي ها وصل نكنيد

  • زیبا

    هرجا سلفی پابگزارد اگر گلستان باشد به بیابان تبدیل می شود.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد