گوناگون

کنشگری با سه پایگاه سیاسی- رسانه ای

کنشگری با سه پایگاه سیاسی- رسانه ای

پارسینه: کنشگرانی هستند که پا را از مرزهای معمول سیاست فراتر می نهند و بخاطر هوشمندی و توانمندی های شخصی از یک سو و پیچیدگی های خاص سیاست ایرانی در چند صحنه و میدان مختلف و تا حدودی متضاد به فعالیت می پردازند.

پارسینه : در عالم سیاست مرسوم است اشخاص فقط به یک گروه و جریان تعلق و وابستگی داشته باشند، به خصوص در فضای دو قطبی افراطی سیاست در ایران که زیست همزمان در دو اردوگاه را تقریبا نزدیک به محال می کند.

اما در همین شرایط هم، کنشگرانی هستند که پا را از مرزهای معمول سیاست فراتر می نهند و بخاطر هوشمندی و توانمندی های شخصی از یک سو و پیچیدگی های خاص سیاست ایرانی در چند صحنه و میدان مختلف و تا حدودی متضاد به فعالیت می پردازند. پرداحتن به این چهره ها می تواند یکی از بهترین راههای رازگشایی از سیاست ایرانی باشد.


یکی از پدیده های دولت روحانی که با شعار اعتدال مورد اقبال مردم قرار گرفت، کابینه ای شبه ائتلافی با حضور چهره های اصلاح طلب و اصولگرا در کنار هم بود، بعد از کابینه میرحسین موسوی در دهه شصت که "چپ و راست" آن روزگار کنار هم می نشستند، این حالت تقریبا در دولتهای بعدی تکرار نشد و کابینه هایی با چهره هایی صرفا اصولگرا یا اصلاح طلبدر دولت حضور داشتند.

علیرضا معزی فرزند حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی انگلیس در لندن از آن دست کنشگران رسانه ای و سیاسی است که توانسته است در سه میدان سیاسی رسانه ای مختلف کشور پایگاه مهمی کسب کند.

حجت الاسلام معزی همچنین عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از تشکل های کلیدی و موثر جریان اصولگرا را در کارنامه خود دارد.

جدیدترین نمود فعالیت سیاسی علیرضا معزی-که گفته می شود شخصا گرایشات اصلاح طلبانه دارد- انتصاب وی به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع​رسانی دفتر رئیس جمهور در دولت یازدهم بود، حکمی که معزی آن را از محمد نهاوندیان رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور گرفت.

معزی همزمان با مسئولیت خود در دولت، به عنوان مدیرمسئول روزنامه خبرورزشی،روزنامه خبر و خبرگزاری خبرآنلاین نیز فعالیت می کند، مجموعه رسانه ای تاثیرگذاری که گفته می شود توسط دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سیاستگذاری می شود.

اما علیرضا معزی در اردوگاه محمدباقر قالیباف، شهردار اصولگرای تهران نیز جایگاه و پایگاهی داشته و دارد، ضلع پایگاه سیاسی رسانه ای معزی عضویت سابق وی در شرکت توسعه رسانه همشهری است، حضوری که تا سال 1389 طول کشید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد