گوناگون

انتصاب اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

انتصاب اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

پارسینه: رئیس‌جمهور در احکامی جداگانه، اخوان بهابادی، خوانساری و کاظمی فرد را به عضویت شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، با استناد به بند ۱۸ ماده ۴ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که به ترکیب اعضای این شورا اشاره دارد، «مهدی اخوان بهابادی»، «محمد خوانساری» و «محمد کاظمی فرد» را به عنوان اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات وظیفه تعیین خط مشی‌های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات به جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربرد‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه‌های توسعه بخش‌های مختلف در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورایعالی فضای مجازی و قوانین مربوطه را برعهده دارد.

نظارت مستمر بر پیشرفت برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک و گسترش کاربری فناوری اطلاعات در کشور و ارائه گزارش‌های دوره‌ای به مجلس شورای اسلامی، شورایعالی فضای مجازی و هیأت وزیران، بخشی از وظایف این شورا به ریاست «رئیس جمهور» است.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس جمهور خطاب به این افراد آمده است «با عنایت به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی، انتظار دارد ضمن حضور فعال در جلسات شورا با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات در استقرار و توسعه دولت الکترونیک و فراهم کردن زمینه‌های گسترش کاربرد‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور کوشا باشید.»

در سوابق اخوان بهابادی که اکنون مدیرعامل همراه اول است، «ریاست هیأت مدیره همراه اول»، «قائم مقامی رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین»، «دبیری شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی»، «عضویت حقیقی شورای عالی فضای مجازی»، «معاونی آموزش و پژوهش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «ریاست مرکز تحقیقات مخابرات ایران» به چشم می‌خورد.

محمد خوانساری در حال حاضر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

وی دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و ریاست پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران را در پرونده کاری خود دارد.

محمد کاظمی فرد نیز که اکنون سکان هدایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه را برعهده دارد و در واقع جایگزین عیسی زارع پور (وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این قوه است، دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان است.

وی پیش‌تر در سمت «معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی» مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشغول به کار بود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد