تولد یک فیلمساز، شعیبی وارد سینما شد
پارسینه: نمایش دهلیز در سالن برج میلاد موجی از واکنشهای مثبت را بهسمت سازندگان کار روانه کرد. امشب برج میلاد شاهد تولد یک فیلمساز بود.
سومین نمایش روز هفتم جشنواره دقایقی پیش پایان یافت.
«دهلیز» اولین ساخته بهروز شعیبی سرانجام بهنمایش درآمد و با استقبال اکثریت تماشاگران فیلم مواجه شد و بهاینترتیب شعیبی در اولین ساخته خود بهعنوان یک کارگردان مطرح به سینمای ایران معرفی شد.
شعیبی در عین بهرخ کشیدن توانایی خود در تعریف بدون فاصله یک قصه محدود و یکخطی، دید جالب توجه خود به اجتماع و آدمها را در دهلیز به نمایش گذاشت و مهمترین خروجی نمایش فیلم در برج میلاد معرفی یک فیلمساز جوان به سینمای ایران بود، فیلمسازی که سینما را بلد است، فیلمش اداهای معمول سینماگران ایرانی را ندارد و درعینحال بهشدت به اصول محکمی پایبند است و بهطرز قابل احترامی از نمایش اصولش ابا ندارد.
دهلیز شعیبی البته میتوانست ساختارگراتر و طبیعتاً اجتماعیتر باشد اما شعیبی محور فیلمش را یک رابطه درونخانوادگی قرار داده بود و خروجی کارش نهایتاً یک توصیه اخلاقی البته باارزش بود.
توجه به اینکه شعیبی بستری تحت عنوان «قصاص» را برای اولین فیلمش انتخاب کرده بود، موضوع مد روز این سالهای سینمای ایران، و درعینحال به دام جریان نمایش غیرانسانی و یکطرفه از قصاص نیفتاده بود مشخص میکند که امروز در برج میلاد با تولد یک فیلمساز «انسانی» مواجه بودیم. بخشش بهجای قصاص تم اصلی فیلم بدون اینکه به ماهیت مفهوم قصاص خدشهای وارد شود.
نمایش فیلم در برج میلاد یکی از شانسهای اصلی دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول را مشخص کرد. منتقدان سالن رسانهها شگفتزده شده بودند.
شعیبی فیلم سالمی ساخته بود، و بدون اینکه خودش را نیازمند کنایهپراکنیهای خاص سیاسی اجتماعی این سالهای سینما کند حرفش را زده بود.
ارسال نظر