گوناگون

این جت جنگنده عمود پرواز توان حمل ۴ تن تسلیحات دارد!+ فیلم

این جت جنگنده عمود پرواز توان حمل 4 تن تسلیحات دارد!+ فیلم

مک دانل داگلاس AV-8B جت جنگنده تهاجمی عمود پرواز است که توان حمل 4.2 تن تسلیحات را داراست.

به گزارش پارسینه و به نقل از منابع اینترنتی؛ تاکنون بیش‌از سیصد و چهل فروند از این مدل ساخته شده است. تولید جنگنده عمود پرواز مک دانل داگلاس AV-8B در سال دوهزار و سه به پایان رسید، اما بوئینگ به پشتیبانی از ای وی هشت بی هریرهای ایالات متحده، ایتالیا و اسپانیا ادامه می‌دهد.

با این وجود، این جنگنده خارق‌العاده در سال دوهزار و بیست و نه به نفع لاکهید مارتین اف سی و پنج بی لایتنینگ دو از خدمت حذف خواهد شد.

ای‌وی-هشت بی هریر همچنین در یک کمپین تبلیغاتی بدنام برای نوشابه پپسی در سال هزار و نهصد و نود و شش شرکت داشت. مدیران تبلیغات فکر می‌کردند که قول برنده شدن یکی از این جت‌ها در ازای کسب هفت میلیون امتیاز می‌تواند فروش محصولات این شرکت را بالا ببرد.

از طرف دیگر کسب این امتیاز تقریبا غیر ممکن به‌نظر می‌رسید و به‌نحوی طنزآمیز بود.اما این تبلیغات آنگونه که انتظار داشتند پیش نرفت و جان لئونارد، یک دانشجوی کالج، روزنه‌ای پیدا کرد و به‌جای جمع‌آوری قوطی‌های پپسی، امتیازهای پپسی را با هزینه هر کدام ده سنت خریداری کرد. به این معنا که جت بیست و سه میلیون دلاری را می‌توانست با قیمت مقرون به صرفه هفتصد هزار دلار به دست آورد.

جان لئونارد پس از کسب امتیاز و عدم دریافت جایزه، در نهایت از پپسی به دلیل بد.قولی شکایت کرد، اما دادگاه حکم داد که این تبلیغ تنها یک شوخی بوده است و هر فرد معمولی نمی‌تواند این جنگنده‌های خاص را دراختیار داشته باشد.

 

حجم ویدیو: 403.70K | مدت زمان ویدیو: 00:00:08 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار