گوناگون

خروج مرغ از اردبيل ممنوع

ایسا نوشت:

استانداراردبیل، گفت: به رغم برخی پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ها تا اشباع شدن بازار و ذخیره‌سازی مناسب اجازه خروج مرغ از استان را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سید"حسین صابری" شامگاه ديروزدر جلسه شورای تنظیم بازار استان اردبیل که با محوریت تنظیم قیمت مرغ برگزار شد، با اشاره به اينكه دراستان اردبيل بيشتر ازمصرف مرغ، توليد مرغ داريم، خواستار فعاليت تمام کشتارگاه‌های مرغ استان و سردخانه‌ها شد.

وي ادامه داد: امورپشتیبانی دام استان موظف است با نرخ معمول 3500 تومان مرغ را از مرغداری تحویل بگيرند.

استانداراردبيل حمایت از مرغدار و تولید را اصلی‌ترین هدف‌گذاری در استان برای کنترل، نظارت قیمت تولید و عرضه مرغ اعلام کرد و گفت: تاکنون 50 درصد کار به صورت شایسته و مطلوب اتفاق افتاده و مصرف کننده ما به قیمت 4700 تومان مرغ را خریداری می‌کند که 50 درصد کار بر زمین مانده نیز در حمایت واقعی از مرغداراست تا دست دلال و سودجو از این عرصه کم شود.

وي از متولیان امر خواست 500 تومان مبلغ حمایتی از کشتار مرغ را به مرغدار تحویل دهد ولی به دلیل آنکه قیمت نهاده‌ها در حال کاهش است این روند اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به رغم برخی پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ها تا اشباع شدن بازار و ذخیره‌سازی مناسب اجازه خروج مرغ از استان را نمی‌دهیم، تصریح کرد: البته از پنج استان کشور شامل تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به دلیل شرایط نامناسب جوجه‌ریزی و مصرف بالا درخواست برای تامین مرغ مازاد استان اردبیل وجود دارد.

صابری گفت: با وجود این درخواست‌ها به نظر می‌رسد مرغداران ما اگر مرغ تولیدی خود را با قیمت مصوب تحویل کشتارگاه‌ها دهند سود بیشتری نصیب آنها خواهد شد و هزینه کمتری را در حمل و نقل پرداخت می‌کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد