گوناگون

کاهش وزن با این روش خطرناک است!

پارسینه: خطر ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که با عمل جراحی نسبت به کاهش وزن اقدام می کنند بیش از سایر افراد است.

محمدحاجی زاده، متخص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران، گفت: افرادی که با اعمال جراحی وزن خود را کم کرده اند با احتمال 2/3 برابر بیشتر از دیگران ممکن است دچار شکستگی استخوان در سالهای آینده شوند.

وی در ادامه گفت: احتمال شکستگی استخوان های دست و پا در این افراد حتی از این هم بیشتر است و استخوان های این قسمت با احتمال 3 برابر بیشتر ممکن است دچار پوکی شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه می شود متوسط نخستین شکستگی 6 سال بعد از عمل جراحی اتفاق می افتد افزود: ورزش کردن یکی از بهترین روش های پیشگیری از شکستگی و پوکی استخوان در افرادی است که تصمیم به کاهش وزن با استفاده از عمل جراحی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: بهتر است بعد از انجام اعمال جراحی در رژیم غذایی افراد مقادیر بیشتری کلسیم و ویتامین D قرار بگیرد تا به استحکام استخوان ها کمک شود.

وی داشتن استخوان های محکم در سنین جوانی برای زنان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: زنان تا 3 برابر بیشتر از مردان در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند و همچنین تا 3 برابر بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن قرار دارند.



منبع:پیک خبر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد