گوناگون

زیبایی بعد از ۵۰ سالگی!

پارسینه: چند راهکار مناسب برای آنکه بعد از ۵۰ سالگی جوان و شاداب به نظر بیایید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و وراثت، همگی دارای تأثیراتی هستند که با افزایش سن روی پوست آشکار می‌شوند. استرس و اضافه وزن نیز بر ظاهر پوست تأثیر مستقیم دارند. با افزایش سن، پوست شما دیگر با سرعت قبل سلول‌های جدید تولید نمی‌کند. از این رو، به تدریج از انعطاف و لطافت آن کاسته شده و پوست مستعد خشکی می‌شود.

چیزی مشابه همین اتفاق برای سلول‌های رنگ دهنده به مو نیز رخ می‌دهد. سلول‌های رنگ‌دانه‌ای مو کارایی خود را در احیای رنگ مو از دست می‌دهند و به این ترتیب رنگ موها به خاکستری تغییر می‌کند.

۷ نکته برای حفظ زیبایی طبیعی پوست
تنها چیزی که به آن نیاز دارید، تعدادی راهکار ساده برای مراقبت از پوست همزمان با افزایش است. موارد زیر به شما کمک می‌کند تا در این مسیر قدم بگذارید:

۱- اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید . تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن باعث پیری زودهنگام پوست می‌شود.

۲- به آفتاب گرفتن و سولاریوم «نه» بگویید. بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. اشعه خورشید در این ساعات بسیار قوی هستند. اگر ناگزیر از بیرون رفتن از خانه هستید، حتماً از کلاه آفتاب‌گیر، لباس‌های آستین بلند، شلوار و عینک آفتابی استفاده کنید. کک و مک، لکه‌های پیری و تغییر رنگ پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ارتباط است.

۳- از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. از محصولاتی با توان محافظتی ۳۰ یا بالاتر و دارای محافظت UVB و UVA استفاده کنید. آسیب اشعه خورشید می‌تواند منجر به بروز تغییراتی مانند چین و چروک و ناهمواری در پوست شود.

۴- تحت معاینه سرطان پوست قرار بگیرید. در صورت بروز هر گونه تغییرات نگران کننده در پوست، فورا با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که دارای پوست‌های ظریف و پیر هستند در معرض بیشتر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند و باید معاینات لازم را به طور سالیانه انجام دهند.

۵- پوست خشک را نرم نگه دارید. از دستگاه بخور و همین‌طور لوسیون و صابون‌های مرطوب کننده استفاده کنید. در صورت عدم بهبود مشکل با پزشک خود مشورت کنید.

۶- درست و مناسب غذا بخورید. تغذیه خوب در ترمیم پوست به بدن کمک می‌کند. نوشیدن مقدار زیادی آب، پوست شما را از داخل مرطوب نگه می‌دارد.

۷- از درمان‌های پوستی مطلع باشید. تزریق بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌های بخش فوقانی صورت را از بین ببرد. لایه‌برداری‌های شیمیایی نیز باعث از بین رفتن خطوط ریز شده و پوست صورت، به ویژه در اطراف چشم و دهان را صاف می‌کند. پر کننده‌های چین و چروک نیز به صاف کردن پوست و از بین بردن خطوط کمک می‌کند. علاوه بر این، میکرودرم نیز به پاکسازی پوست و از بین بردن خطوط بسیار ریز کمک می‌کند، چهره شما را جوان و شاداب می‌سازد و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. لیزردرمانی می‌تواند پوست آسیب‌دیده در نور آفتاب، زخم‌ها و سایر مشکلات پوستی را درمان کند.

۴ نکته برای حفظ زیبایی طبیعی مو
هیچ درمانی برای سفید شدن موها وجود ندارد. با این حال اگر بخواهید جوان تر به نظر برسید، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید. می‌توانید از روش‌های زیر برای داشتن موهایی سالم‌تر و جوان تر بهره بگیرید.

۱. هایلایت را امتحان کنید. وجود چند رشته موی رنگ شده در موهای سر به طرز ماهرانه‌ای موهای سفید و خاکستری را پنهان می‌کند؛ به ویژه اگر رنگ طبیعی موهای شما کمی روشن باشد.

۲. در مورد رنگ کردن تمام موها دقت کنید. زنانی که می‌خواهند رنگ تیره و یکنواختی روی موهایشان داشته باشند، باید بدانند که رنگ کردن تمام موها نیازمند رنگ کردن منظم است، چرا که با بلند شدن موها رنگ آن تغییر می‌کند. اگر نمی‌خواهید هر شش ماه یک بار از سالن‌های زیبایی وقت بگیرید، رنگ کردن تمام موها مناسب شما نیست.

۳. مدل جدیدی را امتحان کنید. موهایتان را به هر مدلی که دوست دارید، کوتاه کنید. قانون‌های قدیمی کوتاه نکردن موها پس از سن خاص را فراموش کنید. مدل موهای شما باید چیزی باشد که شما دوست دارید و این ارتباطی به سن شما ندارد!

۴. موهای نازک را بهبود ببخشید. کوتاه‌تر کردن موها، موهای نازک را حجیم‌تر نشان می‌دهد. رنگ کردن نیز برای حجم دادن به موهای نازک و ظریف مناسب است. گاهی اوقات یک محصول مناسب از قبیل شامپوهای حجم دهنده، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. اکستنشن موها نیز در پر نشان دادن موهای نازک مؤثر است.

چه از روش‌های بسیار ساده مانند لبخند زدن و یا از روش‌های پیچیده‌تر از قبیل محصولات زیبایی و درمانی استفاده می‌کنید، آنچه که اهمیت دارد این است که همواره باید از پوست و مو و جسم خودتان مراقبت کنید.

منبع:دخت ایران

ارسال نظر

  • ناشناس

    زیبایی بعد از ۵۰ سالگی!
    زیبایی فقط رفتاریه نه ظاهری
    این قشنگی بعد از ۵۰ سالگی است

  • علی10

    معمولازنان40تا50سال قدبلندوچاق موردعلاقه همه مردان30تا40سال هستندمخصوصا اگربسیارزیباباشند.

  • مسلم

    من اگه چند ساله پیش مو هامو رنک نکرده بودم الان جوان تر بودم البته من نسبت به هم سن وسالهای خودم خیلی جوان تر ماندم تازه همه چی یه طرف تحرک هم یه طرف تازه من از اینکه هنوز بین جوانان میدرخشم خیلی خوشحالم و امید وارم با ورزش خودم رو بیشتر نگاه دارم

  • ناشناس

    افكار نيك انسان را زيبا مي كند.

  • ناشناس

    چه؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد