گوناگون

شاید گزینه ای خارج از گزینه های کمیته نفت:

بن بست در گزینه نهایی وزارت نفت پزشکیان

بن بست در گزینه نهایی وزارت نفت پزشکیان

​میز نفت 0 باوجود نهایی شدن گزینه‌های وزارتخانه‌های کلیدی، اما وزارت نفت به دلیل حساسیت بالا و نگاه ویژه جریان‌های سیاسی به آن در وضعیتی به سر می‌برد که کمترین کسی از آن اطلاع دقیقی دارد.

به گزارش پارسینه به نقل از میز نفت ، با اضافه شدن محمدرضا عارف به دولت چهاردهم با سمت معاون اولی بر پیچیدگی‌های انتخاب گزینه نهایی وزارت نفت افزوده‌شده است چراکه شنیده شده عارف، روی برخی گزینه‌ها خط قرمز کشیده و به‌طور قاطع در موضع مخالفت ایستاده است.

شنیده شده عارف به دلیل همشهری بودن با محسن پاک‌نژاد ، روی این گزینه حذف‌شده نظر جدی دارد اما پاک‌نژاد مخالفان جدی دارد و تقریباً هیچ‌یک از افراد مؤثر در انتخاب گزینه نهایی، روی او نظر مثبتی ندارند.

وضعیت سایر نامزدهای وزارت نفت

از سوی دیگر، روی کاغذ شانس عماد حسینی به دلیل اهل تسنن و جوان بودن وی بیشتر است اما با توجه به حساسیت وزارت نفت، سپردن سکان این وزارتخانه به دست بسیار سخت به نظر می‌رسد.

بهروز نعمتی هم که یکی از شانس‌های جدی وزارتخانه است با نظر منفی عارف مواجه شده است؛ ریشه این مخالفت شاید به‌ روزهای مجلس برگردد که مواضع نعمتی و عارف در باب ریاست مجلس شورای اسلامی کاملاً در مقابل هم قرار داشت.

مهم‌ترین گزینه وزارت نفت هم اسحاق جهانگیری بود که او نیز به دلیل برخی ملاحظات در رده‌های بالای حاکمیت، از گردونه خارج شد؛ مانند محمد شریعتمداری که این روزها برای وزارت صمت کاندید شده است.

شانس محمود امین نژاد هم برای وزارت نفت بالاست چراکه هم یک چهره فنی است و هم نسبت به سایر گزینه‌ها، کمتر در رسانه‌ها موردنقد قرارگرفته است.

رکن‌الدین جوادی هم اعلام کرده علاقه‌ای به وزیر شدن ندارد تا برخی چهره‌های کمیته نفت، پیشنهادی را برای معرفی گزینه‌های جدید ارائه دهند که با مخالفت دولت مواجه شده است.

همه این اتفاقات و عدم اجماع روی یک گزینه نهایی، باعث شده تا گزینه‌های دیگری به پزشکیان معرفی شود و شاید، وزیر نفت کسی جز نتیجه کمیته نفت شورای راهبری باشد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار