گوناگون

پزشکان ایرانی آمادگی درمان بیماران خارجی را دارند

پارسینه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توانایی کم نظیر پزشکان ایرانی برای درمان بیماران خارجی خبر داد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در نخستین همایش گردشگری سلامت که با حضور روسای بیمارستان‌های پذیرنده بیماران خارجی در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: تمدن کهن ایرانی اسلامی جاذبه‌های اسلامی را برای جذب گردشگران دارد که گردشگری سلامت نیز از جمله آن هاست.

وی افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی همکاری‌های لازم را به منظور ایجاد زمینه‌های درمان بیماران خارجی در کشور خواهند داشت.

وزیر بهداشت گفت: وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و اطلاعات نیز برای جذب و ارائه خدمات به گردشگران سلامت همکاری خواهند کرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: پزشکان ایرانی در مقایسه با پزشکان منطقه اگر نگوییم بی نظیرند، ولی توانایی‌های کم نظیری دارند که متاسفانه به سبب اتفاقاتی که پس از انقلاب اسلامی همچون جنگ تحمیلی و ایران هراسی اتفاق افتاد امکان معرفی توانایی هایشان در سطح بین المللی به اندازه کافی فراهم نشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تربیت پزشکان در ایران در مقایسه با کشور‌های همسایه که موانع جمهوری اسلامی ایران را همچون جنگ تحمیلی نیز نداشتند بسیار مناسب‌تر است گفت: گردشگری سلامت می‌تواند زمینه ساز تبلیغ توانایی‌های پزشکان ایرانی در دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های منطقه شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: فعالیت در زمینه گردشگری سلامت کار بخش خصوصی است، اما سیاست گذاری و نظارت بر آن بر عهده بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر چند تلاش‌هایی در زمینه گردشگری سلامت اتفاق افتاده است، اما در عمل از دیگر کشور‌ها عقب مانده ایم گفت: در گردشگری سلامت، راحتی بیمار و آرامش او همچنین قیمت مناسب و رقابتی بسیار اهمیت دارد و موجب جذب گردشگر می‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی برخی کشور‌های اروپایی زمینه اعزام گردشگران سلامت به کشور را دارند که باید با تبلیغ و بازاریابی بخش خصوصی بکوشد در کشور‌هایی که این زمینه وجود دارد دفتری به منظور بازاریابی و جذب گردشگر سلامت افتتاح کند.

وی ارائه خدمات گردشگری همچون هواپیمایی، هتل و دیگر خدمات را تخصصی دانست و گفت: این خدمات باید حلقه وصل بیمار به بخش پزشکی کشور باشند و در این زمینه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با همکاری آژانس‌های مسافرتی این زمینه را فراهم آورند.

وزیر بهداشت از آمادگی همکاری این وزارتخانه با بخش خصوصی برای ساخت و تامین تجهیزات بیمارستان‌های ویژه گردشگران سلامت خبر داد و افزود: دولت دوازدهم متعهد است موانع گردشگری سلامت را در زمینه‌های قانونی برطرف کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: بخشی از مالیات‌های حوزه گردشگری سلامت برای ارتقای این بخش هزینه خواهد شد و سقف تعرفه‌های ارائه خدمات سلامت به گردشگران این حوزه با نظر بخش خصوصی تعیین خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی با در نظر گرفتن منفعت‌های زودگذر، آینده دراز مدت بخش گردشگری سلامت را به مخاطره می‌اندازند افزود: در همه صنوف خطا رخ می‌دهد، اما رسانه ها، خطا‌های هیچ یک از صنوف را به اندازه جامعه پزشکی مطرح نمی‌کنند که این حلقه‌هایی است که موجب کاهش گردشگری سلامت می‌شود.

وی گفت: استان‌هایی همچون آذربایجان، کردستان، همدان، فارس و خراسان رضوی زمینه‌های بسیار مساعدی برای جذب گردشگر دارند، اما متاسفانه در مشهد فقط بیمارستان رضوی وجود دارد که ظرفیت آن همیشه تکمیل است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در مشهد به سبب وجود گردشگران زیارتی امکان ارائه خدمات درمانی به ۹۰ درصد بیماران از کشور‌های پاکستان و افغانستان فراهم است، ولی به دلیل نبود بیمارستان‌های مجهز، عرضه خدمات مغفول مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه زمان برای جذب گردشگر سلامت به سرعت سپری خواهد شد گفت: سایر کشور‌های منطقه نیز به سرعت در مسیر تحصیل و پیشرفت با استفاده از مشاوره‌های روز جهان قرار گرفته اند و این اشتباه است که آنان را همانند دهه‌های گذشته بدانیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی فعالیت می‌کند افزود: چشم پزشکی بیشترین زمینه جذب گردشگران سلامت را دارد، اما در کشور ترکیه سال گذشته دو میلیون گردشگر سلامت در این زمینه وجود داشت که در ایران با توجه به توانایی و امکانات مناسب از آن بی بهره مانده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پزشکان نیاز مادی برای جذب گردشگران سلامت ندارند تاکید کرد: گردشگری سلامت به عنوان منافع ملی باید مورد توجه تمام بخش‌ها قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه راه طولانی برای تحقق مناسب گردشگری سلامت در کشور داریم گفت: اگر خدمات درمانی کشور محدود بماند، کیفیت آن به صورت رقابتی نخواهد بود و ارائه خدمات ثابت می‌ماند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

  • ناشناس

    شما همه بیمارستان ها را آموزشی کرده وبیماران را علنا می کشید. داروها را هم به بخش خصوصی داده اید روزانه صدها ایرانی دربیمارستانهای کلانشهرها می میرند درمان خارجیان پیشکش

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد