گوناگون

ایران ، جوانان ، نخبگان

پارسینه: پس از اتمام 8 سال جنگ تحمیلی وبا شهادت جمع کثیری از جوانان این مرز و بوم ، فضای کشور رو به بازسازی و دوباره ساختن ایرانی آباد و اسلامی و سربلند برآمد .

پس از اتمام 8 سال جنگ تحمیلی وبا شهادت جمع کثیری از جوانان این مرز و بوم ، فضای کشور رو به بازسازی و دوباره ساختن ایرانی آباد و اسلامی و سربلند برآمد . این امر تحقق پیدا نمی کرد مگر با درایت و هوشمندی اهل علم و فن و سیاست ،که ایران نیاز به پرورش افرادی نخبه و دانا خواهد داشت . لذا با بینش بالای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات کم کم زمام امور را دست با کفایت حضرت آیت الله خامنه ای سپرند چون می دانستند ایشان از افراد با هوش و نخبه هستند که در رشد و اعتلای ایران اسلامی به درستی گام بر می دارند ، پس از رحلت امام امت به فرموده و وصیت ایشان رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای رهرو راه امام راحل شدند. ایشان که خود از نخبگان بودند بر این برآمدندکه شرایط برای پرورش و هدایت نخبگان فراهم شود ، با این تصمیم مهم بستر تحصیل و ایجاد فضاهای مناسب برای این قشر تاثیر گذار در جامه فراهم گردید.

اما در طی سالهای اخیر با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نخبگان کمی به این مهم کوتاهی شد ، چرا که امروز بیش از زمانهای گذشته ایران به این افراد احتیاجدارد لذا می بایست از هوش ، ذکاوت ،دانایی و مهارت آنان در جهت رشد و پیشرفت ایران اسلامی استفاده بیشتر ی کرد و این مهم فقط با ایجاد فضای تحقیقی و عملی برای نخبگان فراهم می گردد. نخبگان ما مانند درّی هستند درون صدف که برای استخراج آنان از صدف می بابیست با احتیاط و بطور کاملاٌ حرفه ای عمل کرد.

چرا که همیشه دزدان در کمین هستند تا درّ استخراج شده بربایند. در سالهای اخیر ما بسیار شاهد این موضوع بوده ایم که نوابغ و نخبگان ما توسط عوامل خارجی از ایران ربوده شده و بالاجبار به استخدام آنان درآمدند. و یا نوابغ و نخبگانی که تحت تاثیر پیشنهادات آنان قرار نگرفتند را با عملیات تروریستی به شهادت رساندند. پس ما می بایست درهر مقام و منصب که بر آن قرار می گیریم بدانیم و آگاه باشیم که دنیای غرب در کمین برای ربودن و یا از بین بردن نخبگان و نوابغ این مملکت می باشند. و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که: نخبگان سرمایه های ملی هستند. باید با تمام جان و قدرت از این سرمایه های ملی محافظت و دفاع کنیم . چراکه نخبگان، آینده سازان ایران اسلامی هستند.


نویسنده: مهساسادات شریفی

ارسال نظر

  • مرتضی خاکپور

    (((
    رهبر ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻲ ﺑﺎ اﺑﻼغ ﺳﻨﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺑﻴﺴﺖ ﺳﺎﻟﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان ﺑﻪ ﺳﺮان سه قوه و رﻳﻴﺲﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم، اﻓﻖ روﺷﻦ اﻳﺮان را در ١٤٠٤ هجری ﺷﻤﺴﻲ ﺗﺮﺳﻴﻢ کردﻧﺪ.
    و عدم اجرای فرمان : ظلم به رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس ؛ و جبهه و جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت است .
    ﺟﺎﻣﻌﻪ اﯾﺮاﻧﻰ در اﻓﻖ اﯾﻦ ﭼﺸﻢاﻧﺪاز، ﭼﻨﻴﻦ وﯾﮋﮔﻰهایی ﺧﻮاهد داﺷﺖ:
    -- ﺑﺮﺧﻮردار از ﺳﻼﻣﺖ، رﻓﺎﻩ، اﻣﻨﻴﺖ ﻏﺬاﯾﻰ، ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، ﻓﺮﺻﺖهای ﺑﺮاﺑﺮ، ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﻨﺎﺳﺐ درﺁﻣﺪ، ﻧﻬﺎد ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮادﻩ، ﺑﻪ دور از ﻓﻘﺮ، ﻓﺴﺎد، ﺗﺒﻌﻴﺾ و ﺑﻬﺮه مند از ﻣﺤﻴﻂ زﯾﺴﺖ ﻣﻄﻠﻮب.
    23 - اوﻟﻮﯾﺖ دادن ﺑﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ در ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻰ و ﻓﺮﺻﺖ ها و اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﻣﺴﻮوﻟﻴﺖهای دوﻟﺘﻰ در ﺻﺤﻨﻪ های ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮهنگی و اﻗﺘﺼﺎدى.
    ==========
    و به این فرمان عمل نمی شود و مستمری حقوق رزمندگان و جانبازان را نمی دهند .
    رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ --- تاریخ ایران
    اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند.
    دولت محترم و مجلس محترم اقدامی عاجل برای پرداخت مستمری حقوق رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ انجام دهند .
    و بگذارند تاریخ بنویسد که به رزمنده های دفاع مقدس و جانبازان ( زیر 25٪) مستمری حقوق دادند و این مدافعان دین و ملت و وطن را قدرشناسی کردند .
    و این ظلم مستمری حقوق نگرفتن رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ پایان یابد .
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

    )))

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد